X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Media społecznościowe a praca zawodowa. Ekspert: zakaz ich wykorzystywania jest zazwyczaj złym wyborem

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2021 07:54
63 proc. Polaków używa mediów społecznościowych w godzinach pracy minimum raz w tygodniu, blisko połowa - jednocześnie w celach służbowych i prywatnych - wynika z najnowszego raportu Pracuj.pl. Z kolei co trzeci badany przyznał, że przełożeni nie zgadzają się na korzystanie przez nich z tych mediów.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: 13_Phunkod/shutterstock

W najnowszym raporcie Pracuj.pl "Cyfrowa ewolucja kariery", autorzy wskazują, że tzw. social media stają się coraz ważniejszym narzędziem realizacji obowiązków zawodowych. Tłumaczą, że media społecznościowe mogą być zarówno wsparciem, jak i przeszkodą przy wykonywaniu obowiązków służbowych.

"Są źródłem wiedzy i podtrzymywania kontaktów, mogą inspirować i pomagać w znalezieniu pracy. Jednocześnie nieodpowiednio używane mogą rozpraszać i spowalniać wykonywanie obowiązków" - czytamy w opracowaniu.

Korzystanie w godzinach pracy jest zakazane

hejt Facebook media społecznościowe  social media mowa nienawiści 1200.jpg
Instagram przeciw hejtowi. Aplikacja przefiltruje dla nas wiadomości z mową nienawiści

Jak wynika z badania, niemal 2/3 Polaków w wieku produkcyjnym (63 proc.) przynajmniej raz w tygodniu korzysta z mediów społecznościowych w czasie pracy. Z kolei 15 proc. z badanych używa ich w tym czasie wyłącznie do celów służbowych, a blisko połowa - zarówno do celów służbowych, jak i prywatnych.


W badaniu podkreślono, że 35,5 proc. respondentów uważa, że w ich firmie korzystanie z mediów społecznościowych w godzinach pracy jest zakazane. Identyczna grupa badanych deklaruje, że nie sięga po nie w czasie obowiązków służbowych, a 16 proc. badanych oczekiwałoby takich zakazów w idealnym miejscu pracy. Kolejne 17,5 proc. nie otrzymało od kierownictwa informacji, jaki jest jego stosunek do kanałów społecznościowych.

- Badanie wskazuje wyraźnie, że rozwój social media w naszym codziennym życiu ma wpływ na środowisko pracy. Dlatego stosunek pracodawcy do nich powinien być jasno określony, a także spójny z kulturą firmową. Jak pokazuje badanie, media społecznościowe bywają czasem po prostu ważnym narzędziem pracy. Dlatego pełny zakaz ich wykorzystywania współcześnie jest zazwyczaj złym wyborem. Pracodawca powinien natomiast jasno artykułować, do jakich celów pracownik powinien używać kanałów społecznościowych i z czego te zasady wynikają - tłumaczy Konstancja Zyzik z Grupy Pracuj.

Social media źródłem rekrutacji

Z badania wynika, że ankietowani najczęściej uważali media społecznościowe za dobre narzędzie do budowy różnorodnych relacji - utrzymania kontaktu ze współpracownikami i z klientami, a także szukania danych o firmach lub ofertach pracy. Rzadziej natomiast wskazywali jako dobre źródło bieżącej wiedzy o branży lub narzędzie poszerzania umiejętności.


Badacze zapytali Polaków, którzy deklarują wykorzystanie mediów społecznościowych służbowo, z jakich kanałów korzystali w pracy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ankietowani zadeklarowali, że wykorzystują:

  • Facebook - 88 proc.;
  • YouTube - 65 proc.;
  • Instagram - 39 proc.;
  • LinkedIn - 18 proc.;
  • Twitter - 18 proc.

W raporcie zaznaczono, że kanały social media są także wykorzystywane przy rekrutacji. Na korporacyjnych profilach coraz częściej znaleźć można m.in. posty, grafiki i spoty promujące nowe rekrutowane stanowiska, markę pracodawcy czy poszczególne zalety zatrudnienia w danej firmie.

Według badań Pracuj.pl 54 proc. Polaków szukających pracy sięga w trakcie przeglądania ofert po ogólne kanały społecznościowe. To drugie najważniejsze narzędzie poszukiwania miejsc zatrudnienia - po portalach z ofertami pracy, po które sięga 72 proc. respondentów.

PolskieRadio24.pl, PAP, DoS

Czytaj także

"Inwestycje cyfrowe to przyszłość gospodarki". Premier po spotkaniu z prezesem Google

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 12:11
- Polska jest bardzo dobrym miejscem na inwestycje, szczególnie w zakresie nowych technologii - powiedział w środę podczas inauguracji Regionu Google Cloud w Warszawie premier Mateusz Morawiecki. Zdaniem prezesa Google'a Sundara Pichaiego Polskę dobrze pozycjonują na przyszłość wykwalifikowani inżynierowie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piękne, młode, bogate i… nieistniejące. Wirtualne influencerki zdobywają social media

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2021 13:29
Nagrywają piosenki, występują w teledyskach, reklamują produkty, mają swoje konta na portalach społecznościowych, a nawet własne poglądy, chociaż… nie istnieją. Mowa o wirtualnych influencerkach, które w Stanach Zjednoczonych robią furorę i zarabiają miliony dolarów rocznie. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski Instytut Ekonomiczny: firmy powinny inwestować w działania wspierające sprzedaż

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2021 10:26
Wraz z poprawą sytuacji finansowej w wyniku opanowania pandemii firmy powinny zwiększyć wydatki na działalność wspierającą sprzedaż - ocenia Polski Instytut Ekonomiczny. Według ekspertów istotne jest m.in. wprowadzanie do oferty nowych produktów lub usług.
rozwiń zwiń