Podkarpacie: za dwa lata pociągi pasażerskie wrócą na trasę Mielec – Padew Narodowa

2021-12-29, 12:40

Podkarpacie: za dwa lata pociągi pasażerskie wrócą na trasę Mielec – Padew Narodowa
Rozpoczęcie prac budowlanych na linii CPK - Płock - Włocławek planowane jest na III kwartał 2028 roku, natomiast ich zakończenie - do końca 2032 roku.Foto: Zahnoi Alex/Shutterstock

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację fragmentu linii numer 25 na odcinku Mielec – Padew Narodowa. To kolejny krok na drodze do rewitalizacji tej trasy. We wrześniu tego roku przywrócono dla ruchu pasażerskiego odcinek Mielec – Dębica. Po 12 – letniej przerwie na tę trasę wróciły pociągi pasażerskie.

Prace przy modernizacji odcinka Mielec – Padew Narodowa mają się rozpocząć w 2022 roku. Modernizacja tej trasy ma kosztować około 120 milionów złotych.

W ramach modernizacji odcinka Mielec-Padew Narodowa planowana jest wymiana torów, remont stacji w Chorzelowie oraz przystanków w Jaślanach i Tuszowie Narodowym. W Mielcu powstanie z kolei nowy wiadukt drogowy nad linią 25, który połączy od strony zachodniej wybudowaną po nowym przebiegu drogę wojewódzką 984, a od strony wschodniej wiadukt będzie miał połączenie z planowanym do realizacji systemem dróg prowadzącym do strefy ekonomicznej w Mielcu. Na całym tym odcinku przebudowanych zostanie także 21 przejazdów kolejowo-drogowych.

Za mało pociągów między Mielcem a Dębicą

W tej chwili na trasie Mielec – Dębica kursują cztery pary pociągów w dni robocze, natomiast w niedzielę kursuje jeden pociąg. Przedstawiciele samorządu województwa podkarpackiego w związku z otwarciem tej linii przyznawali, że jest to niewystarczająca liczba. Jednak rozbudowa połączeń będzie możliwa właśnie po zakończeniu kolejnego etapu modernizacji linii 25, czyli w 2023 roku. Zmiany będą jednak możliwe już nieco wcześniej. Samorząd rozważa uruchomienie jeszcze jednego popołudniowego połączenia w dni robocze dla powracających z pracy. Takie połączenie znalazłoby się w rozkładzie jazdy w marcu przyszłego roku.

Są też dalsze plany inwestycyjne

Umowa na odcinek Mielec – Padew Narodowa, to nie koniec planów modernizacyjnych na tej linii. PKP PLK chce wyremontować fragment z Padwi Narodowej do Sandomierza. Na razie opracowywana jest dokumentacja projektowa. Zarządca sieci chce też zmodernizować  linię 74 z Sobowa do Stalowej Woli oraz linię 78 z Sandomierza do Grębowa.

Czytaj także:

W ramach tych inwestycji w Sobowie, Kępie Zaleszańskiej i Ocicach powstaną nowe przystanki, a stacje w Tarnobrzegu, Chmielowie, Padwi Narodowej, Grębowie i Stalowej Woli Rozwadów zostaną wyremontowane i zmodernizowane. Modernizacja czeka też inne przystanki na tych odcinkach. W efekcie tych prac możliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich na odcinkach z Padwi Narodowej do Chmielowa i z Sandomierza do Grębowa.

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Polecane

Wróć do strony głównej