InPost rusza na podbój Austrii i Węgier. Brzoska ma nową taktykę

Polska ekspansja na południe Europy przyspiesza. Rafał Brzoska ogłosił wejście InPostu na rynki austriacki i węgierski. Tym razem jednak żółte Paczkomaty nie zaleją ulic Wiednia i Budapesztu. Polski gigant wybrał sprytniejszą drogę, łącząc siły z potężnym lokalnym graczem.

2025-11-20, 11:01

InPost rusza na podbój Austrii i Węgier. Brzoska ma nową taktykę
Paczkomat InPost (zdjęcie ilustracyjne). Foto: PAP/Albert Zawada

Najważniejsze informacje w skrócie: 

  • InPost podpisał umowę o współpracy z Austrian Post
  • Współpraca obejmuje przesyłki do Austrii i na Węgry
  • InPost nie otwiera, przynajmniej na razie, paczkomatów w tych krajach. Umowa z austriacką pocztą obejmuje przesyłki do odbiorców w obu państwach

Kurierski gigant idzie na południe

InPost konsekwentnie rozwija swoją sieć paczkomatów w Polsce i Europie. Podczas konferencji z wynikami za trzeci kwartał 2025 Rafał Brzoska podkreślał, jak ważny jest rozwój własnych mocy przerobowych, co ma choćby dawać przewagę konkurencyjną w Wielkiej Brytanii. Ale InPost nie polega tylko na własnych siłach. 

Rafał Brzoska oznajmił właśnie w serwisie X (d. Twitter), że polski gigant przesyłek nawiązał współpracę z austriacką pocztą. Obejmuje ona zasięgiem terytorialnym dwa państwa - Austrię i Węgry. 

Z paczkomatu do odbiorcy w Austrii

Przesyłki do Austrii będzie można, jak wynika z informacji przekazanych przez InPost, wysłać z paczkomatu do automatu paczkowego lub dostawą kurierską. Węgierskim odbiorcom przesyłki przyniosą kurierzy. Umowa z austriacką pocztą ma umożliwić InPostowi oferowanie polskim sprzedawcom opcji wysyłki do klientów w Austrii i na Węgrzech w prosty sposób. 

InPost: Skondensowana Skala i Ekspansja w Europie

Kluczowe liczby i strategia podboju rynków zagranicznych (Francja, UK, Hiszpania) w 2025 roku.

Skala Działalności

44K – 46K

Automatów Paczkomat w Europie

24K – 25K

Paczkomatów w Polsce (rynek nasycony)

~ 1 Miliard

Przesyłek dostarczonych rocznie (Wolumen)

Różne strategie InPostu w Europie

🇫🇷 Francja (Mondial Relay)

Rynek zbudowany na przejęciu giganta Mondial Relay. InPost jest tam liderem dostaw do punktów odbioru (PUDO) i agresywnie stawia swoje Paczkomaty.

Strategia: Przejęcie (Acquisition)

🇬🇧 Wielka Brytania

Największy sukces organiczny (od zera). InPost wyprzedził Amazona w liczbie maszyn. Sukces napędzany partnerstwem z Vinted i sieciami handlowymi (Tesco).

Strategia: Wzrost Organiczny

🇪🇸🇮🇹 Rynki Wschodzące

Walka o rynki w Hiszpanii (sponsoring Atlético Madryt) i Włoszech. InPost rośnie tu dwucyfrowo, koncentrując się na dużych miastach i współpracy z lokalnymi e-sklepami.

Strategia: Inwestycje i Wizerunek

Przesyłkę będzie można nadać u kuriera, w paczkomacie lub w punkcie. Dzięki współpracy będzie miała ona jedną etykietę i będzie widoczna w jednym systemie śledzącym jej drogę. 

Partnerstwo z Austrian Post to kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii międzynarodowej ekspansji. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca otworzy przed polskimi przedsiębiorcami zupełnie nowe możliwości w obszarze e-commerce, umożliwiając im skuteczne dotarcie do klientów w Austrii i na Węgrzech. Dzięki synergii naszych kompetencji logistycznych i rozbudowanej sieci Austrian Post, zapewniamy szybkie, wygodne i transparentne dostawy, które są kluczowe dla sukcesu w handlu elektronicznym. Naszym celem jest bycie partnerem dla biznesu, który chce rosnąć i skalować swoją działalność poza granice Polski z Grupą InPost - stwierdził cytowany w komunikacie prasowym  Rafał Brzoska, Prezes Zarządu InPost.

Dostawy będą realizowane do 3 dni roboczych. Podobny czas oferują międzynarodowe firmy kurierskie działające w Polsce. 

Czytaj także: 

StartFragment

Źródło: PolskieRadio24.pl/Andrzej Mandel

Polecane

Wróć do strony głównej