Wiarygodność dla banku ważniejsza niż klient
Dla większości firm wiarygodność i prestiż banku są istotniejsze niż szeroki zakres usług, możliwość uzyskania finansowania lub sprawny proces kredytowy.
2011-11-22, 15:43
Posłuchaj
Takie wnioski płyną z badania jednego z zagranicznych banków działających w Polsce przez Instytut Homo Homini.
Z badania wynika poza tym, że w ramach sektora małych i średnich przedsiębiorstw istnieją istotne różnice, jeśli chodzi o oczekiwania klientów wobec banków. Więksi przedsiębiorcy oczekują przede wszystkim profesjonalnego wsparcia indywidualnego doradcy. Dla mniejszych kluczowym źródłem informacji jest internet. Dla wszystkich ważnym źródłem informacji o produktach finansowych jest prasa.
Większe firmy utrzymują relacje z więcej niż jednym bankiem, a prawie co 3 firma korzysta z 2 różnych. Wśród firm mikro 3/4 ogranicza się do jednego banku. Z badania wynika poza tym, że 65 procent respondentów z małych przedsiębiorstw ma konto osobiste w tej samej instytucji finansowej, która prowadzi główne kontro firmy.
Badanie przeprowadzono na próbie losowej, składającej się z 300 przedsiębiorców osiągających obroty od 50 do 150 milionów złotych rocznie, oraz 500 firm osiągających obroty do 5 milionów złotych rocznie. Pytania były kierowane do pracowników odpowiedzialnych za kwestie finansowe.
REKLAMA
IAR, ab
REKLAMA