Autostrada A4 będzie szersza. Pomiędzy Legnicą a Wrocławiem pojedziemy trzema pasami ruchu
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarekomendowała rozbudowę autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem w istniejącym śladzie trasy. Oznacza to, że obecną dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpi nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym.
2023-11-24, 09:44
Jak wynika z komunikatu wrocławskiego oddziału GDDKiA, w ramach prac przygotowawczych związanych z planowaną rozbudową dolnośląskiego odcinka autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem, dobiega końca pierwszy etap tej inwestycji, czyli przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ).
"Do złożenia wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zarekomendowaliśmy wariant rozbudowy A4 w istniejącym śladzie" - podała w komunikacie GDDKiA.
Rozbiórka starej nawierzchni
Rozbudowie ma zostać poddany odcinek A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem. Dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpi nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym.
"Prace prowadzone będą przy utrzymaniu ruchu dwoma pasami w obu kierunkach, przebudowane zostaną węzły i powstaną nowe obiekty inżynierskie nad autostradą" - podała GDDKiA.
REKLAMA
Jak wskazano, równolegle do istniejącej A4 powstanie nowa jezdnia, na którą zostanie przełożony ruch co umożliwi rozbiórkę starej nawierzchni i budowę nowej drugiej jezdni.
Rozbudowa symetryczna w śladzie
"Miejscami, gdzie lokalne uwarunkowania nie pozwalają na dobudowę nowej jezdni, będzie prowadzona rozbudowa symetryczna w śladzie istniejących jezdni. Rozbudowa będzie uwzględniać lokalne uwarunkowania. Powstaną także Miejsca Obsługi Podróżnych" - wskazano.
Dla takiego wariantu rozbudowy GDDKiA w pierwszym kwartale 2024 r. planuje złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Później zostanie opracowana dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu na wykonawcę inwestycji.
PR24.pl, PAP, DoS
REKLAMA
REKLAMA