X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ile zarabiają Św. Mikołaje?

Ostatnia aktualizacja: 24.12.2018 14:08
Najważniejszą osobą dzisiejszego wieczoru, po Dzieciątku Jezus, jest w wielu domach Św. Mikołaj. Nie uszło to uwadze agencji zatrudnienia i firm eventowych. Ile zarabiają i jak pracują Mikołaje, sprawdzał Marcin Jagiełowicz.
Audio
  • O Świętych Mikołajach - ich umiejętnościach i zarobkach , o tym w radiowej Jedynce./Marcin Jagiełowicz, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Mikołaj musi mieć charyzmę i podejście do dzieci
Mikołaj musi mieć charyzmę i podejście do dzieci…Foto: pixabay

Krzysztof Bieniek dyrektor Agencji Kreatorzy Imprez, w zawodzie Mikołaja pracuje 12 lat. I chodź mikołajowy rynek należy obecnie do pracownika, to dobry fachowiec musi mieć w swoim CV kilka punktów.

Mikołaj musi mieć charyzmę i podejście do dzieci…

Jak podkreśla, najważniejsza jest charyzma i podejście do dzieci.

…Musi być spontaniczny

− Trzeba bowiem znaleźć się w każdej sytuacji, odpowiedzieć na każde pytanie, trzeba często improwizować i być osobą spontaniczną, dopowiada.

Jak podkreśla gość radiowej Jedynki, każdy Mikołaj musi umieć odgrywać swoją rolę, używać poprawnej polszczyzny.

I dodaje, że dobrego Mikołaja nie jest łatwo znaleźć na rynku – z 10 chętnych, jego firma wybiera 2 osoby.

Ile zarabia Mikołaj?

Gość radiowej Jedynki zdradza, ile może zarobić Mikołaj.

Za pracę w galerii handlowej można zarobić od 25 do 30 złotych. Prawdziwa sztuka zaczyna się jednak na domowych uroczystościach. Cena zależy od czasu, umiejętności i... długości brody.

Jak wylicza, Mikołaj pracujący w agencji eventowej przed okresem wigilijnym, czyli od 1 do 23 grudnia, zarabia za pierwszą godzinę 60 zł, za drugą – 40 zł, a każda kolejna godzina to zarobek 30 zł.

Super stawki wigilijne

− Oczywiście inne stawki obowiązują w Wigilię – za półgodzinną wizytę domową Mikołaj zarabia 120 zł, mówi Krzysztof Bieniek.

Za prawdziwą brodę stawka jest wyższa

Dodaje, że gdy Mikołaj ma prawdziwa brodę, to stawki są wyższe i podlegają indywidualnym negocjacjom.

Poszukiwania Mikołajów zaczynają się już w listopadzie

Sezon pracy dla Mikołajów w agencjach zatrudnienia zaczyna się już w listopadzie - mówi Paweł Wolniewicz z Workservice.

− Wtedy firmy zaczynają szukać pracowników – stawiając przede wszystkim na doświadczonych Mikołajów, wiedzących jak podejść do małego klienta, wyjaśnia.

− Poszukiwania zaczynają się wcześniej, aby na początku grudnia zacząć szkolenia z Mikołajami – dodaje Wolniewicz.

 

Po przygotowaniu - wszystko zależy już od inwencji Mikołaja.

Ten, jak opisuje gość radiowej Jedynki, jest aktorem, który ma wykonać swoje zadanie – wczuć się w rolę Św. Mikołaja, tak aby dzieci poczuły, że jest to prawdziwy Święty Mikołaj.

Jak dodaje, o ile inwencja aktorska należy do Św. Mikołaja, to strój należy na ogół do firmy. Niektóre firmy mają profesjonalny strój czy sanie.

Marcin Jagiełowicz, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak