more_horiz
Gospodarka

Niemcy: 630 tys. aut wezwanych do serwisów. Chodzi o instalacje spalinowe

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2016 17:55
Niemieckie koncerny motoryzacyjne muszą wezwać do swoich warsztatów serwisowych 630 tys. pojazdów w celu zmiany sposobu działania instalacji do oczyszczania spalin - poinformował w piątek w Berlinie niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt.
Powołana w zeszłym roku przez ministerstwo transportu komisja po przebadaniu ponad 50 modeli stwierdziła, że w 22 z nich instalacje do oczyszczania spalin ustawione były w taki sposób, że filtry działały dopiero od pewnej temperatury powietrza.
Powołana w zeszłym roku przez ministerstwo transportu komisja po przebadaniu ponad 50 modeli stwierdziła, że w 22 z nich instalacje do oczyszczania spalin ustawione były w taki sposób, że filtry działały dopiero od pewnej temperatury powietrza. Foto: Glow Images/East News

Dobrindt powiedział, że akcja "optymalizacji silników" w ramach gratisowego serwisu ma być przeprowadzona do końca roku.

Naprawa dotyczy: Audi, Mercedesa, Opla, Porsche i Volkswagena

"Dobrowolne" porozumienie zawarte między producentami a resortem transportu dotyczy tylko dopuszczonych do ruchu w Niemczech niemieckich marek Audi, Mercedes, Opel, Porsche i Volkswagen. W przypadku producentów marek zagranicznych decyzje muszą podjąć właściwe urzędy w tych krajach.

„Oszczędnie” ustawiane instalacje spalinowe

Powołana w zeszłym roku przez ministerstwo transportu komisja po przebadaniu ponad 50 modeli stwierdziła, że w 22 z nich instalacje do oczyszczania spalin ustawione były w taki sposób, że filtry działały dopiero od pewnej temperatury powietrza.

Minister zastrzegł, że tzw. okno cieplne jest zgodne z unijnymi przepisami. Producenci uzasadniają stosowanie tych rozwiązań koniecznością chronienia silnika. Federalny Urząd Pojazdów Mechanicznych (KBH) uważa jednak, że instrumenty ochronne mogą być jedynie wymówką uzasadniającą przekroczenie dopuszczalnego limitu emisji spalin.

Dobrindt zaznaczył, że oprócz znanych wcześniej czterech modeli VW w innych badanych samochodach nie stwierdzono nielegalnego oprogramowania powodującego, że emisja tlenków azotu podczas prób testowych jest niższa od emisji podczas jazdy w ruchu ulicznym.

Niemiecki minister transportu powołał komisję po ujawnieniu w zeszłym roku przez władze USA skandalu z manipulowaniem przez Volkswagena pomiarem spalin. Koncern z Wolfsburga przyznał się we wrześniu do instalowania oprogramowania umożliwiającego manipulowanie pomiarem spalin w czterocylindrowych silnikach dieslowskich o mniejszej pojemności - 1,6 litra i 2 litry.

PAP, jk

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem