E-konsument
E-konsument to osoba fizyczna, która nabywa dobra i usługi w sieci. W szerszym ujęciu za e-konsumenta można uznać każdą osobę, która szuka informacji poprzez sieć czy też podejmuje decyzje o zakupie wykorzystując Internet.
2014-06-18, 23:05
Posłuchaj
Kto jest e-konsumentem i jakie ma prawa, mówi dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego./Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Dodaj do playlisty
E-konsument ma szersze prawa niż zwykły konsument – przede wszystkim może skorzystać z 14 dni na zwrot zakupionego przez Internet towaru. W sklepie tradycyjnym konsument takich praw nie ma, bo ma możliwość dokładnego obejrzenia towaru przed zakupem.
W Polsce z roku na rok odsetek e-konsumentów rośnie, jednak na tle krajów Unii Europejskiej jesteśmy w środku stawki.
Krajem w którym jest największy odsetek e-konsumentów czyli osób, które kupują produkty i usługi w sieci, jest Wielka Brytania. Tam około 13,5 obrotu handlu detalicznego stanowi e-handel. W Polsce ten odsetek wynosi niecałe 3 proc.
Justyna Golonko
REKLAMA
REKLAMA