E-konsument

E-konsument to osoba fizyczna, która nabywa dobra i usługi w sieci. W szerszym ujęciu za e-konsumenta można uznać każdą osobę, która szuka informacji poprzez sieć czy też podejmuje decyzje o zakupie wykorzystując Internet.

2014-06-18, 23:05

E-konsument
Dr Jolanta Tkaczyk, Akademia Leona Koźmińskiego. Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

Kto jest e-konsumentem i jakie ma prawa, mówi dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego./Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

E-konsument ma szersze prawa niż zwykły konsument – przede wszystkim może skorzystać z 14 dni na zwrot zakupionego przez Internet towaru. W sklepie tradycyjnym konsument takich praw nie ma, bo ma możliwość dokładnego obejrzenia towaru przed zakupem.

W Polsce z roku na rok odsetek e-konsumentów rośnie, jednak na tle krajów Unii Europejskiej jesteśmy w środku stawki.

Krajem w którym jest największy odsetek e-konsumentów czyli osób, które kupują produkty i usługi w sieci, jest Wielka Brytania. Tam około 13,5 obrotu handlu detalicznego stanowi e-handel. W Polsce ten odsetek wynosi niecałe 3 proc.

Justyna Golonko

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej