X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Franczyza

Ostatnia aktualizacja: 18.06.2014 08:57
System współpracy biznesowej i sprzedaży towarów lub usług.
Audio
  • O tym, co to jest franczyza mówi Grzegorz Morawski, redaktor Franchising.pl i Własny Biznes Franchising. /Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Grzegorz Morawski, redaktor Franchising.pl i Własny Biznes Franchising
Grzegorz Morawski, redaktor Franchising.pl i Własny Biznes FranchisingFoto: Polskie Radio

We franczyzie uczestniczą dwa podmioty: franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Łączy ich umowa franczyzy.

Franczyzodawca ma pomysł na prowadzenie biznesu. Posiada odpowiednią technologię, doświadczenie w prowadzeniu tego biznesu i na zasadach określanych w umowie dzieli się tym wszystkim z franczyzobiorcą.

Franczyzobiorca wykupuje od franczyzodawcy licencję - Kupując taką licencję my kupujemy know – how, kupujemy wiedzę i kupujemy doświadczenie tego franczyzodawcy, który już sam to wszystko sprawdził na rynku no i być może też popełnił błędy, których my jako franczyzobiorcy nie będziemy musieli już popełniać – mówi Grzegorz Morawski – redaktor Franchising.pl i Własny Biznes Franchising. Franczyza pozwala więc na ograniczenie ryzyka w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Franczyzobiorca zobowiązuje się do funkcjonowania pod nazwą firmy franczyzodawcy. Musi też stosować zasady organizacyjne franczyzodawcy. Może to być na przykład sposób ubierania się pracowników.

Franczyza obejmuje wiele różnych branż. Może to być sklep spożywczy, restauracja czy też salon fryzjerski. W Polsce liczb systemów franczyzowaych przekroczyła tysiąc. Łącznie w ramach tych systemów liczba firm, które oparły swój biznes na licencji przekracza już 67 tysięcy. Najprawdopodobniej w kolejnych latach ta liczba będzie rosła.

Kamil Piechowski, fko


Zobacz więcej na temat: biznes handel
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Raport: sprzedaż bezpośrednia w Polsce to 950 tys. osób

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2015 22:26
950 tysięcy osób w Polsce działa w sektorze sprzedaży bezpośredniej. Czasami jest to ich główne zajęcia, a czasem sposób na dorobienie do pensji czy emerytury. Taką drogą dystrybucji sprzedają się głównie kosmetyki, albo produkty gospodarstwa domowego.
rozwiń zwiń