Przewozy drogowe z Rosją: jaki będzie kontyngent dla Polskich przewoźników?
Ustalenia dotyczące kontyngentu zezwoleń na przewozy drogowe między Polską a Rosją na 2017 rok mają zapaść 10 listopada w Polsce.
2016-10-04, 17:30
Posłuchaj
Do tego czasu strona polska będzie obserwowała, czy Rosjanie przestrzegają instrukcji dla służb kontrolnych i przewoźników, która określa zasady wykonywania przewozów i rodzaj zezwoleń na nie.
Rosjanie już w kwietniu zobowiązali się zmienić rozporządzenie w sprawie kontroli transportu, tak żeby nie eliminować polskich przewoźników z tamtejszego rynku. Jednak go nie przestrzegali i nie podpisali instrukcji dla własnych służb kontrolnych.
̶ Polskim przewoźnikom drogowym nie jeździ się łatwo do i po Rosji - przyznaje Anna Wrona, rzecznik prasowy Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
Problemy zaczęły się wraz z sankcjami nałożonymi przez Rosję
Jak przypomina, problemy zaczęły się, gdy Rosja wprowadziła embargo na towary przywożone z Unii i USA.
REKLAMA
̶ I była to decyzja polityczna, a należy pamiętać, że woziliśmy do Rosji np. jabłka i wiele innych produktów. A jak rozpoczęło się embargo, to i nie było przewozów – mówi gość radiowej Jedynki.
Posłuchaj
Instrukcja reguluje sporne kwestie
Małyszko dodaje, że od 30 września Rosjanie zobowiązali się przestrzegać ujednoliconych przepisów, zawartych w podpisanych przez nich instrukcji.
Polscy przewoźnicy tracą rosyjski rynek?
Generalnie udział polskich przewoźników w rosyjskim rynku maleje.
REKLAMA
̶ Ta tendencja zaczęła się wraz z embargiem i się systematycznie pogłębia - mówi Anna Wrona.
Jak dodaje, Rosjanie nie przestrzegają prawa, stąd ta walka o podpisanie przez nich instrukcji, określającej kwalifikację przewozów.
̶ Od tego bowiem zależy jakie będą zezwolenia do wykonania przewozów przez oba kraje – mówi gość radiowej Jedynki.
Do 10 listopada będą zbierane informacje i sygnały, jak wyglądają obecnie przewozy i czego od polskich przewoźników oczekują rosyjskie służby kontrolne.
REKLAMA
W zależności od tego, co się będzie działo, zostanie ustalony kontyngent zezwoleń na następny rok.
Z dotychczasowych polsko-rosyjskich rozmów wynika, że na 2017 rok Polska nie otrzyma dodatkowych zezwoleń - podaje na swojej stronie Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.
Aleksandra Michałek – Tycner, jk
Polecane
REKLAMA