„Teraz Polska”: trwa przyjmowanie wniosków konkursowych. Dlaczego warto zgłosić swoją firmę?

Trwa przyjmowanie wniosków konkursowych do XXVII edycji konkursu „Teraz Polska”. Jego cel od lat pozostaje taki sam - wyłonienie najlepszych polskich produktów i usług, które wyróżniają się na rynku pod względem jakościowym, technologicznym i użytkowym.

2016-12-08, 16:00

„Teraz Polska”: trwa przyjmowanie wniosków konkursowych. Dlaczego warto zgłosić swoją firmę?
Statuetka "Teraz Polska". Foto: Fundacja Teraz Polska

Posłuchaj

O korzyściach dla firm płynących z udziału w konkursie „Teraz Polska” mówili w radiowej Jedynce: Michał Lipiński, dyrektor konkursu, Mariusz Pawlak, główny ekonomista Związku Przedsiębiorców i Pracodawców i Janusz Komurkiewicz z firmy Fakro (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przyjmuje wnioski do kolejnej już edycji konkursu. Zgłosić się może każda firma prowadząca działalność gospodarczą na terytorium Polski od co najmniej roku, tłumaczy Michał Lipiński, dyrektor konkursu „Teraz Polska”.

"

Michał Lipiński Głównym kryterium w konkursie jest przede wszystkim jakość, innowacyjność produktu i usługi oraz satysfakcja klienta.

- Przyjmujemy produkty i usługi. Stawiamy warunek, że to, co zgłaszamy, musi być w sprzedaży na rynku minimum 6 miesięcy. To są w zasadzie jedyne warunki regulaminowe, które podmiot myślący o tym, żeby zdobyć Godło Teraz Polska, musi spełnić. Oprócz tego dochodzą jeszcze dwa warunki formalne w postaci ankiety rejestracyjnej oraz weryfikacyjnej, czyli dwóch dokumentów, które trzeba wypełnić, chcąc starać się o znak „Teraz Polska”. Głównym kryterium w konkursie jest przede wszystkim jakość, innowacyjność produktu i usługi oraz satysfakcja klienta. To są trzy rzeczy, za które znak „Teraz Polska” jest przyznawany – wyjaśnia Michał Lipiński.

Szansa na zwiększenie sprzedaży 

Taki znak to szansa na promocje firmy i dzięki temu na zwiększenie sprzedaży, średnio o 30 procent.

- Tak pokazują ankiety z tego roku. Producenci wyrobów spożywczych, chemii gospodarczej, produktów budowlanych. To pokazuje, że rynek ufa znakowi „Teraz Polska” i klienci wiedzą, że nabywają najlepszą jakość. Przedsiębiorcy korzystają z tego znaku bardzo aktywnie, umieszczając go na swoich produktach, ale również w reklamach, na stronach internetowych, wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, przy swoim logotypie. Dopiero wówczas osiągają zamierzony efekt w postacie zwiększonej sprzedaży. Do tej pory największy skok sprzedażowy to 127 proc. rdr – mówi gość radiowej Jedynki.

REKLAMA

Moda na patriotyzm gospodarczy

Dlatego też przedsiębiorcy co roku chętnie zgłaszają się do konkursu, dodaje Mariusz Pawlak, główny ekonomista Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

"

Mariusz Pawlak Dzisiaj oznaczenie jako produkt polski ma ogromne znaczenie.

- To ma dzisiaj znaczenie dla polskich przedsiębiorców, że produkt jest polski. Jest na to moda. Mamy hasła patriotyzmu gospodarczego. Konsumenci też są tego świadomi, że jeżeli wybierają polski produkt, to także jest to dla nich z korzyścią. Tak jest na całym świecie – wyjaśnia ekspert. – Dzisiaj oznaczenie jako produkt polski ma ogromne znaczenie – dodaje.

To się firmom opłaca

Dotychczas nagrodzono ponad sześciuset polskich przedsiębiorców. Otrzymanie Godła Teraz Polska przedsiębiorcy po prostu się opłaca, dodaje Janusz Komurkiewicz z firmy Fakro.

- Firma Fakro w roku 1996 otrzymała pierwsze wyróżnienie. Nagroda  „Teraz Polska” jest potwierdzeniem tego, że nasze produkty są doceniane przez polskiego konsumenta. Tu możemy rozwijać dzięki temu swój dział badań i rozwoju, rozwijać swoją sprzedaż, ale przede wszystkim przygotowywać się do ekspansji międzynarodowej – podkreśla rozmówca Jedynki.

REKLAMA

Wzmocnienie polskiej gospodarki 

Patriotyzm gospodarczy jest ważny dla polskich firm, ale jak dodaje Mariusz Pawlak, wybieranie produktów z Godłem Teraz Polska, wzmacnia polska gospodarkę.

- Polski przedsiębiorca stwarza miejsca pracy, tu wydaje pieniądze, tu płaci podatki, więc dla konsumenta to powinno mieć ogromne znaczenie, czy jego pieniądze są transferowane za granicę, a pośrednik nie płaci podatków w Polsce, czy utrzymuje małe, średnie przedsiębiorstwa, w których być może będą kiedyś pracowały jego dzieci – uważa Mariusz Pawlak.

Z badań wynika, że blisko 70 procent z nas deklaruje, że polski rodowód marki liczy się przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Zgłoszenia do tegorocznej, XXVII edycji konkursu „Teraz Polska” przyjmowane są do 23 stycznia 2017 roku. Zwycięzców rokrocznie wyłania Kapituła Godła „Teraz Polska”. Nagrody są przyznane w trzech kategoriach: dla produktów i usług, gmin oraz przedsięwzięć innowacyjnych. W poprzedniej edycji konkursu wśród firm wyróżnionych przez fundację znalazło się Polskie Radio.

REKLAMA

Justyna Golonko, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej