"Scena polityczna jest zabetonowana"
Politycy, którzy byli gośćmi Śniadania w radiowej Trójce, pozytywnie oceniają projekt zakaznia reklam partii politycznych w mediach.
2010-09-25, 06:00
Posłuchaj
Zgadzają się w kwestii ograniczenia kampanii wyborczych, ale różnią się co do szczegółów.
Marek Kuchciński z Prawa i Sprawiedliwości przyznaje, że niedobrze jest, gdy większa część partyjnych funduszy przeznaczanych na kampanie wyborcze idzie na reklamę w mediach. Zwraca jednak przy tym uwagę na sprzeczność w postępowaniu Platformy Obywatelskiej.
Jarosław Gowin z PO całkowicie popiera pomysł zlikwidowania reklam partyjnych na bilbordach i w mediach. Zwrócił uwagę, że przeszkodą w wejściu nowych ugrupowań do życia publicznego jest głównie finansowanie partii z budżetu i przeznaczanie tych gigantycznych pieniędzy na reklamę. Dla Gowina ustawa jest tak naprawdę wyrównywaniem szans.
Złożony w sejmie projekt autorstwa PO zakazuje partiom prowadzenia płatnych kampanii promocyjnych w radiu i telewizji oraz kampanii billboardowych. Wolę współpracy nad projektem zadeklarowały SLD i PSL. PiS jest krytyczne.
Zakaz emitowania płatnych reklam w radiu i telewizji dotyczyłby zarówno kampanii wyborczych, jak i okresu między wyborami. W dalszym ciągu komitety wyborcze będą mogły emitować bezpłatne audycje wyborcze w radiu i telewizji na równych zasadach.
sm
REKLAMA