Francuska prasa o drożyźnie
Tematem numer jeden we francuskich mediach stał się wzrost cen w handlu detalicznym.
2008-02-27, 12:14
Tematem numer jeden we francuskich mediach stał się wzrost cen w handlu detalicznym. Gazety piszą o włączeniu się premiera Francois Fillona do walki z drożyzną, a także o nielegalnych działaniach niektórych firm, które starają się utrzymać wysokie marże na sprzedawan produkty.
Dziennik Liberation zamieścił obszerny artykuł na temat cen wieprzowiny. Zdaniem gazety paradoksem jest nagły wzrost ceny tego mięsa w sklepach, przy równoczesnym spadku cen jego skupu od rolników. Oznacza to, że pośrednicy zarabiają kosztem zarówno konsumentów, jak i producentów.
Liberation pisze, że wokół premiera Francois Fillona została utworzona prawdziwa "grupa kryzysowa", która ma znaleźć wyjście z tej niepokojącej sytuacji.
Również prawicowy dziennik Le Figaro tropi handlowców zawyższających ceny. Zdaniem gazety jedną z przyczyn tego zjawiska jest brak prawdziwej konkurencji między hipermarketami.
REKLAMA
Podwyżki dotyczą nie tylko żywności. Le Figaro atakuje również wielkie firmy produkujące artykuły gospodarstwa domowego. Gazeta twierdzi, że te wielkie światowe koncerny zawarły tajne porozumienie, którego celem ma być utrzymanie wysokich cen.
REKLAMA