"DGP": martwy zakaz promocji alkoholu

Producentom trunków udaje się skutecznie obejść przepisy.

2009-12-07, 06:21

"DGP": martwy zakaz promocji alkoholu

Przepisy zabraniające promocji alkoholu są martwym prawem - alarmuje Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. "Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że producentom trunków udaje się skutecznie obejść przepisy.

Producenci wyrobów alkoholowych zamieszczają na przykład ogłoszenia o poszukiwaniu kandydatów do pracy w charakterze testerów alkoholu, organizują własne muzea albo promują trasy koncertowe nazwą trunku.

"Dziennik Gazeta Prawna" opisuje przypadek jednego z producentów, który szukał eksponatów do zakładanego przez siebie muzeum, a wcześniej poszukiwał do pracy "hodowców trawy żubrowej". Za jej uprawę, pielęgnację i dostarczenie firma była gotowa zapłacić 5 tysięcy złotych.

Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie zamierza interweniować w tej sprawie. Kama Dąbrowska z działu prawnego agencji mówi dziennikowi, że w poprzednich przypadkach zgłaszanych przez PARPA, prokuratura albo umarzała śledztwo, albo w ogóle odmawiała jego wszczęcia.

REKLAMA

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej