Ruszył projekt Telemetria Polska. Nowe podejście do pomiaru oglądalności mediów
Zacierające się granice pomiędzy poszczególnymi rodzajami mediów oraz segment online, w którym obecnie działa telewizja są wyzwaniem dla skutecznego pomiaru mediów na polskim rynku - twierdzą uczestnicy panelu "Nowe technologie - nowe wyzwania" w Krynicy. Rozwiązaniem ma być projekt Telemetria Polska przygotowany przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.
2019-09-04, 16:37
Telemetria Polska polega na jednoźródłowym pomiarze mediów, który ma objąć nie tylko pomiar korzystania z telewizji i radia, ale też internetu - informuje portal money.pl.
Media tradycyjne mają w ten sposób zyskać zupełnie nowe narzędzie, które od dawna wykorzystywane jest skutecznie w internecie do zwiększania dokładności pomiarów i badania rynku.
Badanie wykorzystuje dane z wielu różnych źródeł takich i łączy ich wyniki. Telemetria Polska pozwala na lepsze poznanie odbiorcy, a zatem dopasowanie do niego lepszej oferty.
Obecnie pomiar mediów realizowany jest na kilka sposobów. Pracownia Nielsen prowadzi niezależne badanie oglądalności telewizji, słuchalność radia mierzy Kantar MillwardBrown a oglądalność witryn internetowych firma Gemius). Badania te nie uwzględniają jednak przenikania się mediów często oparte są na nieco przestarzałych metodach.
REKLAMA
dn/money.pl
REKLAMA