Michał Góras: wyzwaniem dla Polski jest przyciągnięcie zagranicznych inwestycji
Polska Fundacja Narodowa rozpoczęła dziś międzynarodową kampanię informacyjną "Safe and Innovative Poland", będącą kontynuacją kampanii "Opowiadamy o Polsce". W jej ramach w najbardziej opiniotwórczych mediach Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii publikowane są teksty prezentujące Polskę jako kraj stabilny gospodarczo, ambitny oraz znaczący w swoim regionie, a także bezpieczny i otwarty na innowacje.
2020-04-29, 20:14
Posłuchaj
Akcja ma związek z globalnymi zmianami gospodarczymi, wywołanymi pandemią choroby COVID-19. Wiceprezes Polskiej Fundacji Narodowej Michał Góras powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że wyzwaniem dla Polski jest przyciągnięcie zagranicznych inwestycji. - Stąd teksty adresowane do tych grup, które mogą w Polsce w najbliższym czasie zainwestować - wyjaśnił Michał Góras.
Kampania "Safe and Innovative Poland"
Powiązany Artykuł
"Lekcja historii". Publikacja Piotra Glińskiego w "The Wall Street Journal"
Kampania wskazuje na ekonomiczne, turystyczne i historyczne walory Polski oraz ma przypominać o jej potencjale gospodarczym w kontekście "odmrażania" gospodarki światowej. W jej ramach na łamach dzisiejszego "The Wall Street Journal" ukazał się tekst wicepremiera, ministra kultury i dziedzictwa narodowego Piotra Glińskiego, w którym podkreślono znaczenie tragicznych doświadczeń Polaków i Polski jako źródła umiejętności wychodzenia z trudnych sytuacji.
Michał Góras powiedział, że tekst ten pokazuje współczesną Polskę. - Jest tam wywód, gdzie przechodząc z poziomu historyczno-kulturowego, jest nakreślony obraz współczesnej, nowoczesnej Polski, zmieniającej się w rezultacie procesów społecznych, kulturalnych, gospodarczych - powiedział wiceprezes Polskiej Fundacji Narodowej.
REKLAMA
Dodał, że "pisze to profesor socjologii, który jednocześnie jest osobą aktywnie zaangażowaną w działalność związaną z promocją Polski, z polityką historyczną".
Dalsze działania w ramach kampanii
Powiązany Artykuł
"Orlen uznaje społeczną odpowiedzialność biznesu". Daniel Obajtek o wsparciu w walce z COVID-19
W dzisiejszym "The Washington Post" ukazał się natomiast tekst prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka, dotyczący polskiej integracji sektora paliwowo-energetycznego i strategii wychodzenia z pandemii. Polska Fundacja Narodowa zapowiada, że kolejna odsłona kampanii "Safe and Innovative Poland" ukaże się w pierwszych dniach maja.
jmo
REKLAMA