Walka z epidemią w Polsce. CBOS: 71 proc. badanych dobrze ocenia organizację szczepień
Zadowolenie z działań rządu w zakresie organizacji szczepień wyraża blisko trzy czwarte Polaków - wynika z najnowszego sondażu Centrum Badania Opinii Społecznej.
2021-05-24, 20:59
Im więcej osób zdecyduje się na szczepienie, tym szybciej uzyskamy odporność zbiorową i wrócimy do normalności – przypomina Centrum Informacyjne Rządu. CIR zwraca uwagę, że rząd od początku Narodowego Programu Szczepień prowadził kampanię informacyjną, a jej najnowsza odsłona ma charakter profrekwencyjny.
Powiązany Artykuł
Koronawirus w Polsce. Blisko 5,6 mln osób jest w pełni zaszczepionych na COVID-19
W komunikacie przytoczono wyniki najnowszego badania CBOS, z którego wynika, że zdecydowana większość badanych (71 proc.) jest zadowolona z organizacji szczepień, za którą odpowiada rząd. Niemal 70 proc. ankietowanych zaszczepiło się już przeciw COVID-19 lub chce to zrobić w nadchodzącym czasie.
"Rekordowe poparcie dla Narodowego Programu Szczepień to bardzo dobra wiadomość. Im więcej osób zdecyduje się na szczepienie, tym szybciej uzyskamy odporność zbiorową i wrócimy do normalności" – podkreśla CIR.
"Wszystkie szczepionki zostały przebadane"
Najczęściej wymienianym w badaniu CBOS argumentem przeciw szczepieniom są obawy związane ze skutkami ubocznymi. CIR przypomina, że wszystkie szczepionki zostały przebadane i dopuszczone do obiegu dopiero po pozytywnej ocenie międzynarodowych instytucji.
REKLAMA
W komunikacie podkreślono, że rząd od początku Narodowego Programu Szczepień prowadził kampanię informacyjną. Wraz z uruchomieniem programu szczepień pod numerem 989 została otwarta bezpłatna infolinia informacyjna. Uruchomiono także stronę www.gov.pl/szczepimysie.
Na ulicach miast pojawiły się billboardy i murale zachęcające do szczepień, m.in. z płk. Witalisem Skorupką, pseud. Orzeł. W telewizji obejrzeć można było spoty m.in. z ratownikami medycznymi, aktorami Banasiukami (ojcem i synem) i Cezarym Pazurą. Spoty emitowane były również w radiu i w internecie. Emeryci i renciści otrzymali listownie informacje o szczepieniach, a Poczta Polska do skrzynek obywateli w całym kraju dostarczyła wiosną ulotki.
Powiązany Artykuł
"Weryfikacja, czy ktoś jest groźny dla otoczenia, jest niezbędna". Dr Szułdrzyński o regulacjach ws. szczepień
Najnowsza odsłona kampanii ma charakter profrekwencyjny. Na billboardach zobaczyć można siatkarki i siatkarzy z polskiej reprezentacji, którzy za moment rozpoczynają zmagania w Lidze Narodów. Wśród promujących szczepienia są również piłkarze reprezentacji Polski i Legii Warszawa oraz przedstawiciele lekkoatletyki.
REKLAMA
Szczepienia promują sportowcy i aktorzy
Do akcji "Ostatnia Prosta" dołączyli sportowcy i aktorzy, m.in. Adam Małysz, Robert Kubica, Otylia Jędrzejczyk, Andrzej Bargiel, Maciej Musiał. W sumie ponad 50 ambasadorów akcji przekonuje do rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19. Hasło przewodnie spotów to: "Przeszliśmy już tak wiele, że nie możemy poddać się na ostatniej prostej".
"Szczepienia pozwolą, aby świat znowu stał się bezpieczny i otwarty. Tylko dzięki masowej odporności wrócimy do normalności" – napisano w komunikacie.
Obecnie dostępnych jest 7 tys. miejsc, gdzie można otrzymać dawkę szczepionki przeciw COVID-19. W maju uruchomiono możliwość szczepienia w zakładach pracy, zaczęły też działać Mobilne Jednostki Szczepień, które mogą przyjechać do domu pacjenta. Uruchomione zostały również nowe punkty drive-thru, gdzie szczepienie odbywa się w samochodzie.
Aby się zarejestrować, wystarczy wysłać SMS na nr 880-333-333 lub zadzwonić na bezpłatną infolinię 989. Można również zapisać się po zalogowaniu na stronie www.pacjent.gov.pl.
REKLAMA
bartos
REKLAMA