Ruszyła kampania promująca duże rodziny. Barbara Socha: chcemy rozwijać kulturę prorodzinną
- Kampania społeczna promująca duże rodziny "Dzieci zmieniają mój świat! Na lepszy!" ruszyła w piątek w mediach społecznościowych. Chcemy rozwijać kulturę prorodzinną, pokazywać korzyści z posiadania dużej rodziny - powiedziała wiceminister rodziny i polityki społecznej Barbara Socha.
2021-10-22, 13:28
W ramach kampanii w mediach społecznościowych emitowany będzie spot filmowy, 45-minutowa opowieść o życiu w wielodzietnej rodzinie – wspólnych porankach, zmaganiach, umiejętnościach rodziców i różnorodnych talentach dzieci.
- Cieszę się, że dzisiaj możemy wspólnie zainaugurować tę kampanię pod hasłem "Dumni z rodziny", organizowaną przez Związek Dużych Rodzin Trzy Plus, z dofinansowaniem MRiPS z budżetu programu "Po pierwsze rodzina". To właśnie dzięki tym projektom chcemy rozwijać kulturę prorodzinną, pokazywać korzyści i radość z posiadania rodziny. Chcemy pozytywnie mówić o rodzinie – podkreśliła na piątkowym briefingu prasowym w Warszawie wiceminister rodziny i polityki społecznej, pełnomocnik rządu ds. polityki demograficznej Barbara Socha.
Powiązany Artykuł
Szef MEiN: atak na rodzinę jest potężny, bez niej nie ma przyszłości
Strategia demograficzna
Socha zwróciła uwagę, że jako pełnomocnik rządu zajmowała się m.in. przygotowaniem strategii demograficznej. - To dokument kierunkowy, który określa, w jakim kierunku powinniśmy prowadzić działanie jako państwo, by móc radzić sobie z tym, co demografowie nazywają pułapką demograficzną - wyjaśniła.
- Pułapka demograficzna powoduje, że w Polsce mamy bardzo niską dzietność, która nie gwarantuje nam zastępowalności pokoleń i to budzi bardzo wiele różnych negatywnych skutków. Polega też na tym, że – jako społeczeństwa – przyzwyczailiśmy się do bezdzietności albo do małodzietności - powiedziała Socha.
- Bardzo się cieszę, że taka kampania powstała, bo chcemy, by kultura prorodzinna pokazująca pozytywne strony posiadania rodziny docierała również do młodych ludzi. To jest bardzo ważne, bo wszystkie badanie w Polsce pokazują, że Polacy – niezależnie od płci, wieku, miejsca zamieszkania i różnych innych czynników – bardzo cenią rodzinę. Dla ogromnej większości Polaków szczęście osobiste w ogóle jest praktycznie tożsame ze szczęściem rodziny - podkreśliła wiceminister.
Wiceprezes Związku Dużych Rodzin Trzy Plus Łukasz Wojdak zauważył, że kampania ma rozpocząć nową jakość przekazu o dużej rodzinie i pokazywać, jak jest ważna.
- Jak smakuje śniadanie w dużej rodzinie? Czy jest tam więcej klocków na podłodze? Czy rodzice takiej rodziny mają czas dla siebie? Na te pytania odpowiada nasza kampania i nasz spot filmowy – powiedział Wojdak.
Kampania jest pierwszą taką realizacją Związku Dużych Rodzin Trzy Plus. Została dofinansowana z MRiPS. Spot będzie promowany głównie na Facebooku, Instagramie i YouTube. Zaplanowana jest także współpraca z aktywnymi w mediach społecznościowych matkami i ojcami, wychowującymi przynajmniej troje dzieci.
REKLAMA
dz
REKLAMA