Polskie Radio w ścisłej czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów 2022 roku
Polskie Radio znalazło się w ścisłej czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2022 roku. Pod względem liczby cytowań Polskie Radio zajęło 2. miejsce wśród nadawców radiowych zaraz po RMF FM. Programy publicznego nadawcy zacytowano łącznie 17 231 razy - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).
2023-02-08, 00:05
W 2022 roku najczęściej cytowanym programem publicznego nadawcy było Polskie Radio 24 z wynikiem 7 862 wzmianek w innych mediach, a następnie Program 1 Polskiego Radia, na który powoływano się 6 411 razy oraz Program 3 Polskiego Radia, który wzbudził zainteresowanie innych mediów 2 958 razy. Co ciekawe, Trójka jako jedyna w całym rankingu stacji radiowych odnotowała w zeszłym roku wzrost cytowań.
Raport IMM "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" analizował cytowalność nie tylko stacji radiowych, ale także ukazujących się na polskim rynku tytułów prasowych: zarówno dzienników, tygodników, dwutygodników, miesięczników, jak i dwumiesięczników, a także stacji telewizyjnych, portali internetowych oraz mediów regionalnych i tematycznych. W zestawieniu obejmującym wszystkie ww. media Polskie Radio zajęło wysoką, 5. pozycję.
W badaniu cytowalności IMM przeanalizował ponad 385,8 tys. cytowań poszczególnych mediów przez inne media. Badanie dotyczy całego 2022 roku.
***
Polskie Radio jest największym publicznym nadawcą radiowym w Polsce. Emituje autorskie audycje muzyczne, programy publicystyczne, popularnonaukowe, edukacyjne, społeczne, rozrywkowe, familijne, religijne oraz słuchowiska i reportaże. Posiada pięć ogólnopolskich programów - Jedynkę, Dwójkę, Trójkę, Polskie Radio 24 oraz Polskie Radio dla Zagranicy, a przez internet, aplikacje i w systemie DAB+ nadaje: Czwórkę, Polskie Radio Dzieciom, Polskie Radio Chopin i Polskie Radio Kierowców.
REKLAMA
Portale PolskieRadio24.pl oraz PolskieRadio.pl publikują codziennie najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata oraz udostępniają unikatowe serwisy specjalne, materiały archiwalne i multimedia.
IAR/pb/kor
REKLAMA