Radni PO odroczyli decyzję ws. referendum w Warszawie. Krajewski: Tusk i Trzaskowski boją się głosu mieszkańców

Szef warszawskiego PiS Jarosław Krajewski mówi, że mieszkańcy stolicy mają prawo decydować o najważniejszych sprawach ze swojego punktu widzenia. Stołeczni politycy Prawa i Sprawiedliwości skrytykowali podczas konferencji prasowej władze Warszawy z Platformy Obywatelskiej za odroczenie decyzji w sprawie lokalnego referendum.

2023-09-15, 14:00

Radni PO odroczyli decyzję ws. referendum w Warszawie. Krajewski: Tusk i Trzaskowski boją się głosu mieszkańców
Tusk i Trzaskowski boją się głosu mieszkańców Warszawy - ocenił Jarosław Krajewski. Foto: Twitter/Rafał Trzaskowski; Dziurek/ Shutterstock; Ric Jacyno / Shutterstock.com

Jarosław Krajewski stwierdził, że prezydent Rafał Trzaskowski i radni PO w radzie miasta odbierają w ten sposób głos mieszkańcom. Dodał, że to pokazuje, iż politycy Platformy Obywatelskiej boją się głosu warszawiaków. Dlatego przełożyli sesję Rady Miasta na 16 listopada, aby decyzja w sprawie referendum zapadła po wyborach parlamentarnych, które odbędą się 15 października.

Zdaniem Jarosława Krajewskiego to pokazuje, że Platforma Obywatelska jest "obywatelska" tylko z nazwy. W jego ocenie, patrząc na praktykę działania polityków PO, można mówić o "Platformie Antyobywatelskiej".

Czytaj także w TVP Info: PO w rozsypce jak w 2020 r.? Prezes PiS diagnozuje Tuska i Trzaskowskiego

Referendum w Warszawie

We wtorek Rada Miasta Warszawy miała rozpatrywać wniosek radnych PiS o przeprowadzenie referendum w stolicy. Głosami radnych PO przesunęła termin głosowania nad wnioskiem na 16 listopada. Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski nie był obecny na tej sesji, ponieważ przebywał na spotkaniu z mieszkańcami Radomia.

REKLAMA

Posłuchaj

Jarosław Krajewski: Tusk i Trzaskowski boją się głosu mieszkańców Warszawy (IAR) 0:29
+
Dodaj do playlisty

Czytaj także w i.pl: "Trzaskowski ma problem". Prezydent Warszawy przekroczył uprawnienia?

PiS chce, aby w referendum mieszkańcy Warszawy wypowiedzieli się na temat: ograniczenia prędkości pojazdów do 30 kilometrów na godzinę na obszarze 90 procent powierzchni miasta, zwężenia kluczowych ulic w mieście, rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania, utworzenia Strefy Czystego Transportu oraz likwidacji dostępnych miejsc parkingowych bez tworzenia co najmniej takiej samej liczby nowych miejsc parkingowych w najbliższej okolicy.

Czytaj także:

ng/IAR

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej