Awaria PKO BP. Bank tłumaczy, co się wydarzyło

PKO Bank Polski zmagał się z awarią, wskutek której doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach niektórych klientów korporacyjnych. "Błąd został szybko zidentyfikowany, a salda Klientów zostały skorygowane" - przekazano.

2024-08-01, 12:10

Awaria PKO BP. Bank tłumaczy, co się wydarzyło
PKO Bank Polski. Foto: Shutterstock/Tupungato

PKO BP przekazał, że doszło do "błędu technicznego po stronie banku". W efekcie, nieprawidłowo naliczono prowizję na rachunkach "niewielkiej części Klientów Korporacyjnych".

Problemy zażegnano. Bank przeprosił klientów za zaistniałą sytuację.

"Potężna awaria. Miliardy straty"

Wcześniej RMF 24 podało, że awaria dotyczy wyłącznie kont firmowych, a bank nie padł ofiarą ataku hakerskiego. Klienci banku w mediach społecznościowych informowali o miliardowych debetach na kontach i milionowych prowizjach.

"Ludzie na kontach mają miliardy straty. U nas w firmie jest 240 miliardów" - napisał jeden z klientów, cytowany przez stację.

REKLAMA

Miliony klientów

PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. zanotował 2 mld zł zysku, w 2023 r. - 5,5 mld zł, wartość aktywów zaś przekroczyła 500 mld zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.

Czytaj także:

łł/PAP

wmkor

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej