Awaria PKO BP. Bank tłumaczy, co się wydarzyło
PKO Bank Polski zmagał się z awarią, wskutek której doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach niektórych klientów korporacyjnych. "Błąd został szybko zidentyfikowany, a salda Klientów zostały skorygowane" - przekazano.
2024-08-01, 12:10
PKO BP przekazał, że doszło do "błędu technicznego po stronie banku". W efekcie, nieprawidłowo naliczono prowizję na rachunkach "niewielkiej części Klientów Korporacyjnych".
Problemy zażegnano. Bank przeprosił klientów za zaistniałą sytuację.
"Potężna awaria. Miliardy straty"
Wcześniej RMF 24 podało, że awaria dotyczy wyłącznie kont firmowych, a bank nie padł ofiarą ataku hakerskiego. Klienci banku w mediach społecznościowych informowali o miliardowych debetach na kontach i milionowych prowizjach.
"Ludzie na kontach mają miliardy straty. U nas w firmie jest 240 miliardów" - napisał jeden z klientów, cytowany przez stację.
REKLAMA
Miliony klientów
PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. zanotował 2 mld zł zysku, w 2023 r. - 5,5 mld zł, wartość aktywów zaś przekroczyła 500 mld zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.
- Poważna awaria w ING. Klienci są odcięci od pieniędzy
- Wakacje kredytowe. PKO BP podał kwotę, jaka obciąży wyniki banku
- Polski złoty zamiast marki, czyli historia złotówki
łł/PAP
wmkor
REKLAMA
REKLAMA