Joanna Lichocka: zależy mi na tym, by media publiczne były coraz silniejszymi podmiotami na rynku
Sejmowa komisja kultury i środków przekazu pozytywnie zaopiniowała kandydatów do Rady Mediów Narodowych na kolejną kadencję. Są to Krzysztof Czabański, Joanna Lichocka i Piotr Babinetz. Ich kandydatury zostały zgłoszone przez klub Prawa i Sprawiedliwości.
2022-07-19, 21:42
Joanna Lichocka powiedziała, że zgodziła się kandydować na kolejną kadencję ze względu na swoje zainteresowania. Obecna poseł PiS przez wiele lat była związana jako dziennikarka z mediami, w tym mediami publicznymi.
W rozmowie z Polskim Radiem wskazała, że zna ich specyfikę oraz zaszłości, które - w jej ocenie - powodowały to, że były one niszczone przez poprzednie rządy.
Joanna Lichocka podkreśliła, że zależy jej na tym, aby Telewizja Polska, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa były silnymi podmiotami medialnymi na rynku. Stwierdziła, że to już się udaje, o czym - w jej ocenie - świadczy coraz szersza oferta programowa tych mediów oraz realizowana misja publiczna.
Posłuchaj
Wybór członków RMN. Jak wygląda procedura?
Ostateczną decyzję, kto z ramienia Sejmu wejdzie w skład Rady Mediów Narodowych, podejmą posłowie na sali plenarnej. Głosowanie w tej sprawie ma zostać przeprowadzone w piątek.
REKLAMA
W lipcu kończy się kadencja obecnych członków Rady Mediów Narodowych. Trzech z nich wybiera Sejm, natomiast dwóch powołuje prezydent spośród kandydatów wskazanych przez największe kluby opozycyjne.
Rada Mediów Narodowych jest organem kolegialnym, powołującym i odwołującym zarządy i rady nadzorcze Telewizji Polskiej, Polskiego Radia oraz Polskiej Agencji Prasowej. Pełni także funkcję doradczą w zarządzeniu mediami publicznymi. Kadencja członka Rady Mediów Narodowych trwa sześć lat.
jp
REKLAMA