Joanna Lichocka: zależy mi na tym, by media publiczne były coraz silniejszymi podmiotami na rynku

Sejmowa komisja kultury i środków przekazu pozytywnie zaopiniowała kandydatów do Rady Mediów Narodowych na kolejną kadencję. Są to Krzysztof Czabański, Joanna Lichocka i Piotr Babinetz. Ich kandydatury zostały zgłoszone przez klub Prawa i Sprawiedliwości.

2022-07-19, 21:42

Joanna Lichocka: zależy mi na tym, by media publiczne były coraz silniejszymi podmiotami na rynku

Joanna Lichocka powiedziała, że zgodziła się kandydować na kolejną kadencję ze względu na swoje zainteresowania. Obecna poseł PiS przez wiele lat była związana jako dziennikarka z mediami, w tym mediami publicznymi.

W rozmowie z Polskim Radiem wskazała, że zna ich specyfikę oraz zaszłości, które - w jej ocenie - powodowały to, że były one niszczone przez poprzednie rządy.

Joanna Lichocka podkreśliła, że zależy jej na tym, aby Telewizja Polska, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa były silnymi podmiotami medialnymi na rynku. Stwierdziła, że to już się udaje, o czym - w jej ocenie - świadczy coraz szersza oferta programowa tych mediów oraz realizowana misja publiczna.

Posłuchaj

Joanna Lichocka nt. swojej misji w RMN (IAR) 0:29
+
Dodaj do playlisty

Wybór członków RMN. Jak wygląda procedura?

Ostateczną decyzję, kto z ramienia Sejmu wejdzie w skład Rady Mediów Narodowych, podejmą posłowie na sali plenarnej. Głosowanie w tej sprawie ma zostać przeprowadzone w piątek.

REKLAMA

W lipcu kończy się kadencja obecnych członków Rady Mediów Narodowych. Trzech z nich wybiera Sejm, natomiast dwóch powołuje prezydent spośród kandydatów wskazanych przez największe kluby opozycyjne.

Rada Mediów Narodowych jest organem kolegialnym, powołującym i odwołującym zarządy i rady nadzorcze Telewizji Polskiej, Polskiego Radia oraz Polskiej Agencji Prasowej. Pełni także funkcję doradczą w zarządzeniu mediami publicznymi. Kadencja członka Rady Mediów Narodowych trwa sześć lat.

jp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej