Członkowie Rady Mediów Narodowych wybrani. Krzysztof Czabański: rozwój mediów publicznych jest dla nas najważniejszy

2022-07-22, 16:33

Członkowie Rady Mediów Narodowych wybrani. Krzysztof Czabański: rozwój mediów publicznych jest dla nas najważniejszy
Krzysztof Czabański o wyborze do Rady Mediów Narodowych na kolejną kadencję. Foto: PAP/Radek Pietruszka

Sejm wybrał członków Rady Mediów Narodowych na kolejną kadencję. Poparcie posłów uzyskali kandydaci zgłoszeni przez klub Prawa i Sprawiedliwości. Są to: Krzysztof Czabański, Joanna Lichocka i Piotr Babinetz. Krzysztof Czabański powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że Rada Mediów Narodowych będzie przede wszystkim dbała o dalszy rozwój mediów publicznych. 

Krzysztof Czabański przypomniał, że w ostatnich latach otrzymały one duże dofinansowanie. Zapewnił, że kolejne pieniądze będą kierowane na rozwój tych mediów. Stwierdził, że to najważniejsza kwestia, bo jak zaznaczył "od fundamentu finansowego zależy co można zrobić".

Dodał też, że Rada Mediów Narodowych będzie dbała o to, żeby te pieniądze były wydawane racjonalnie, z korzyścią dla słuchaczy, widzów i czytelników.

Rozszerzanie oglądalności 

Piotr Babinetz wskazał z kolei, że dla Rady Mediów Narodowych jest i będzie ważne rozszerzanie oglądalności przez media publiczne, a także to, aby ich oferta była atrakcyjna dla większości Polaków. Dodał, że istotne będzie także rozszerzenie działań w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Grupy Wyszehradzkiej.

- Zależy mi na tym, aby media publiczne były stablizatorem pluralizmu w Polsce - podkreśliła w Polskim Radiu 24 poseł Prawa i Sprawiedliwości Joanna Lichocka, wybrana przez Sejm na kolejną kadencję członka Rady Mediów Narodowych. Zapewniła, że  jednym z celów i zadań RMN będzie to, aby media publiczne miały jak najsilniejszą pozycję na rynku.

Rada Mediów Narodowych jest organem kolegialnym, powołującym i odwołującym zarządy i rady nadzorcze Telewizji Polskiej, Polskiego Radia oraz Polskiej Agencji Prasowej. Pełni także funkcję doradczą w zarządzaniu mediami publicznymi.

Posłuchaj

Krzysztof Czabański o wyborze do Rady Mediów Narodowych na kolejną kadencję (IAR) 0:31
+
Dodaj do playlisty

Kadencja członka Rady Mediów Narodowych trwa 6 lat. Trzech z nich wybiera Sejm, natomiast dwóch powołuje prezydent spośród kandydatów wskazanych przez największe kluby opozycyjne.

Czytaj także:

ASP

Polecane

Wróć do strony głównej