Co piąty Polak słucha Polskiego Radia. Krajowy Instytut Mediów publikuje wyniki badań

2022-11-30, 16:54

Co piąty Polak słucha Polskiego Radia. Krajowy Instytut Mediów publikuje wyniki badań
Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki badań pasywnych odbioru stacji. Foto: Polskie Radio

Polskie Radio ma 20 proc. udziału w rynku słuchalności. Oznacza to, że co piąty słuchacz radia spędza czas przy programach Polskiego Radia. Opublikowane przez Krajowy Instytut Mediów po raz pierwszy w Polsce wyniki badań pasywnych odbioru stacji radiowych dają publicznemu radiu bardzo wysokie - drugie - miejsce spośród wszystkich nadawców radiowych. Dane prezentują wyniki za listopad b.r.

Programu 1 Polskiego Radia, popularnej "Jedynki" słucha 9,9 proc. badanych, Programu 3 - "Trójki" - 5,9 proc., zaś Program 2 - "Dwójkę" - 1,3 proc. 2,8 proc. wybiera stację informacyjną - Polskie Radio 24. Liderem udziału w rynku słuchalności jest RMF FM, który włącza 26 proc. odbiorców, zaś zamykające podium Radio Zet jest odbierane 10,2 proc. słuchaczy radia.

Badania KIM. Pomiar pasywny

Krajowy Instytut Mediów, zgodnie z założeniami na 2022 rok, zbudował liczący 3000 osób panel pasywny, którego reprezentatywność zapewnia próba losowa, odzwierciedlająca badaną populację. Paneliści otrzymali smartfony z zainstalowanym oprogramowaniem pomiarowym, które codziennie dostarczają dane o konsumpcji mediów elektronicznych. Do realizacji badania wykorzystana została technologia audiomatchingu - dopasowania dźwięku. Pomiar pasywny dostarcza dane o słuchalności czy oglądalności, oparte o analizę próbek dźwięków pochodzących z otoczenia użytkowników mediów, dzięki czemu wyniki odzwierciedlają faktyczne korzystanie z mediów. Po raz pierwszy w Polsce ta metoda została użyta w celu badania słuchalności rozgłośni radiowych.

Panel pasywny - w przeciwieństwie do badań ankietowych - pokazuje rzeczywiste, realne wybory słuchaczy co do stacji radiowych w Polsce.

Czytaj także:

***

Polskie Radio jest największym publicznym nadawcą radiowym w Polsce. Emituje autorskie audycje muzyczne, programy publicystyczne, popularnonaukowe, edukacyjne, społeczne, rozrywkowe, familijne, religijne oraz słuchowiska i reportaże. Posiada pięć ogólnopolskich Programów - Jedynkę, Dwójkę, Trójkę, Polskie Radio 24 oraz Polskie Radio dla Zagranicy, a przez Internet, aplikacje i w systemie DAB+ nadaje: Czwórkę, Polskie Radio Dzieciom, Polskie Radio Chopin, Polskie Radio Kierowców i Polskie Radio dla Ukrainy. Portal polskieradio24.pl publikuje codziennie najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata oraz udostępnia unikatowe serwisy specjalne, materiały archiwalne i multimedia.

IAR

Polecane

Wróć do strony głównej