Nawet 1 mln zł kary. Minister cyfryzacji zapowiada zmiany w prawie dot. przewoźników na aplikacje

2023-04-12, 11:52

Nawet 1 mln zł kary. Minister cyfryzacji zapowiada zmiany w prawie dot. przewoźników na aplikacje
Minister cyfryzacji Janusz Cieszyński mówił, że projekt zaostrzy również kary za naruszenie obowiązków zapisanych w ustawie. Stwierdza, że wzrosną one 25-krotnie - do 1 miliona złotych.Foto: peter jesche/Shutterstock

Minister cyfryzacji Janusz Cieszyński zapowiedział radykalne zmiany w prawie, dotyczącym popularnych przewozów na aplikacje. Ma to związek z coraz częściej zgłaszanymi seksualnymi, których dopuszczają się obcokrajowcy przewożący pasażerów.

W Sejmie odbędzie się II czytanie projektu ustawy, który zakłada podniesienie bezpieczeństwa pasażerów przy realizacji przewozów drogowych przez tak zwane taksówki na aplikacje.

Będzie weryfikacja kierowców przewozów na aplikację

Zmienią się m.in. zasady weryfikacji kierowców. Przedsiębiorcy pośredniczący w tego typu przewozach będą zobowiązani do weryfikacji kierowców w trybie osobistego stawiennictwa. Sprawdzana ma być ich tożsamość poprzez utrwalenie wizerunku, posiadane uprawnienia np. prawo jazdy oraz niekaralność.

Jednocześnie weryfikacja tożsamości będzie wykonywana regularnie w oparciu o możliwości technologiczne, którymi te aplikacje dysponują.

Minister cyfryzacji Janusz Cieszyński mówił, że projekt zaostrzy również kary za naruszenie obowiązków zapisanych w ustawie. Stwierdza, że wzrosną one 25-krotnie - do 1 miliona złotych.

Zauważył, że firmy, które mogą być nimi zagrożone to wielkie międzynarodowe korporacje. Dodał, że z tego powodu kary muszą być adekwatne do ich możliwości finansowych.

Posłuchaj

Janusz Cieszyński - zaostrzamy kary dla przewoźników na aplikacje. (IAR) 0:19
+
Dodaj do playlisty

Projekt przewiduje również zniesienie opłaty ewidencyjnej pobieranej przez samorząd w związku z rejestracją pojazdów i wydawaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami oraz przez stacje kontroli pojazdów podczas badań technicznych.
Z harmonogramu obrad Sejmu wynika, że II czytanie projektu rozpocznie się o północy.

Czytaj także:

IAR/mc

Polecane

Wróć do strony głównej