Anulowane loty z powodu pandemii. Komisja Europejska przypomina o prawach pasażerów

2020-04-06, 16:45

Anulowane loty z powodu pandemii. Komisja Europejska przypomina o prawach pasażerów
Podróżni udający się do Lizbony. Foto: PAP/EPA/ANTONIO DASIPARU

Linie lotnicze powinny zwracać pieniądze za niewykorzystane bilety w związku z pandemią koronawirusa i odwołane loty. Komisja Europejska przypomniała, że to pasażerowie zdecydują, czy wybiorą zwrot środków, czy vouchery. Wykładnia Brukseli związana jest z wieloma zażaleniami od klientów, w związku z przedłużającymi się zwrotami za bilety.

Od kilku tygodni linie lotnicze odwołują loty w związku z zamykanymi lotniskami i granicami oraz wprowadzanymi ograniczeniami. Pasażerowie mają prawo do zwrotu pieniędzy, nawet, jeśli bilety były kupowane w najtańszej taryfie, w normalnych okolicznościach, nieupoważniających do zwrotu kosztów.

"Prawa muszą być przestrzegane"

Wiele linii lotniczych zwleka jednak z wypłatami, bo zwrot kosztów wszystkim klientom od razu może spowodować poważne problemy finansowe przewoźników. Stąd sugestie skorzystania z voucherów. Rzecznik Komisji Europejskiej podkreślił, że prawa pasażerów są chronione przez unijne prawo i muszą być przestrzegane.

Powiązany Artykuł

PAP Mateusz Morawiecki 1 1200.jpg
Premier: solidarność UE jest dziś potrzebna bardziej niż kiedykolwiek

- Linie lotnicze muszą zaoferować pasażerom wybór - albo zwrot pieniędzy za bilet, albo zmiana trasy. W związku z tym, że obecnie nie zawsze jest możliwa zmiana trasy, pasażerowie muszą otrzymać zwrot pieniędzy - powiedział Stefan de Keersmaecker.

<<CZYTAJ TAKŻE>> 300 tysięcy Europejczyków, także Polaków, utknęło na świecie z powodu koronawirusa

Rzecznik dodał, że przewoźnicy mogą oferować klientom vouchery na bilety, zamiast zwrotu kosztów, co może być w niektórych przypadkach lepszą ofertą finansową, ale za każdym razem pasażer musi wyrazić na to zgodę.


pkr

Polecane

Wróć do strony głównej