more_horiz
Wiadomości

Chcieli chronić chrześcijanki przed przemocą ze strony muzułmanów. Facebook ich ocenzurował

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2022 10:51
Facebook ocenzurował kampanię antyprzemocową brytyjskiego oddziału papieskiego stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie (PKWP). Zablokował im również dostępy do Instagrama i WhatsAppa.
Facebook ocenzurował antyprzemocową kampanię
Facebook ocenzurował antyprzemocową kampanięFoto: Shutterstock/rafapress

Amerykański gigant technologiczny ograniczył możliwość rozpowszechniania informacji o kampanii społecznej skierowanej do chrześcijanek w krajach muzułmańskich. Akcja miała zwiększyć świadomość kobiet, które zamieszkują w krajach zdominowanych przez islam.

Kampania brytyjskiej filii PKWP rozpoczęła się w listopadzie 2021 r. od petycji oraz raportu zatytułowanego "Usłyszcie jej płacz", które zostały skierowane do kierownictwa Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz brytyjskiego rządu.

W dokumencie szczegółowo opisano powszechny problem ignorowania przemocy seksualnej, której dopuszczali się islamscy ekstremiści. Problem - jak czytamy - dotyczył przede wszystkim Nigerii, Mozambiku, Iraku, Syrii, Egiptu i Pakistanu.

Tłumaczenia Facebooka

Właściciel społecznościowych platform tłumaczy, że powodem uniemożliwienia rozpowszechniania informacji są rzekome skargi ich użytkowników. "Ludzie ukrywają i zgłaszają reklamy, ponieważ uważają je za obraźliwe, wprowadzające w błąd, nieodpowiednie seksualnie, zawierające przemoc, dotyczące delikatnego tematu lub z innych powodów" - napisano w uzasadnieniu.

Odpowiedź technologicznego giganta oburzyła jednak brytyjskiego dyrektora Pomocy Kościołowi w Potrzebie, Nevilla Kyrke-Smitha. "Jesteśmy przerażeni, że nasza kampania mająca na celu pomoc cierpiącym kobietom została ocenzurowana w tak drakoński sposób. Facebook, twierdząc, że zbanował naszą reklamę za naruszenie wytycznych, równocześnie odmawia określenia, które to wytyczne i w jaki sposób zostały naruszone. Tym samym Facebook stał się sędzią, ławą przysięgłych i katem" - czytamy w oświadczeniu organizacji.

Jak dotąd ograniczenia nie zostały zniesione, a Facebook nie udzielił żadnej dodatkowej odpowiedzi.

Zobacz także:

jp/KAI/Vatican News

Zobacz także

Zobacz także

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem