"Dwie tabliczki na osobę". Sieć supermarketów racjonuje czekoladę

Dubajska czekolada wciąż bije rekordy popularności. Szał zakupów sprawił, że brytyjska sieć supermarketów musiała zacząć racjonować sprzedaż. 

2025-03-26, 13:18

"Dwie tabliczki na osobę". Sieć supermarketów racjonuje czekoladę
Czekolada w stylu dubajskim. Foto: MP_Foto/Shutterstock.com/BooFamily/Shutterstock.com

W niedzielę 23 marca w ofercie niektórych sklepów sieci Waitrose pojawiła się czekolada Lindt Dubai Style. Natychmiast stała się najszybciej sprzedającym się produktem w swojej kategorii. Wypełnione kremem pistacjowym i kataifi tabliczki znikały z półek tak szybko, że Waitrose musiało podjąć zdecydowane kroki, by każdy mógł mieć szansę kupna przysmaku. 

"Maksymalnie dwie tabliczki na osobę"

Najpierw sieć Waitrose poinformowała, że zapasy czekolady na półkach i w sklepach zostaną uzupełnione 31 marca, a potem dodała, że klienci powinni się spieszyć - "bo jak raz się skończy, to już jej nie będzie". Potem klienci dostali informację o reglamentowaniu czekolady Dubai Style. W sklepach, przy czekoladzie od szwajcarskiego producenta, pojawiły się też tabliczki o treści "Prosimy, nie więcej niż dwie tabliczki na osobę... Chcemy, by każdy mógł się cieszyć tą pyszną czekoladą. Dziękujemy za zrozumienie". 

Gdzie można dostać podobne produkty?

Rzecznik sieci Waitrose powiedział serwisowi "The Grocer", że racjonowanie zostało wprowadzone po to, by każdy chętny mógł kupić tabliczkę czekolady kosztującą 10 funtów (ok. 50 zł). Sieć Waitrose na razie jest jedyną, która zdecydowała się wprowadzić limit zakupu na klienta w przypadku słodyczy tego rodzaju. Brytyjczycy zaś wymieniają się w mediach społecznościowych informacjami, gdzie można dostać podobne produkty (lub też wyrób marki Lindt). W sieci Selfridges smakołyki tego rodzaju kosztują, w zależności od marki od 5 do 25 funtów za tabliczkę (ok. 25-125 zł). 

REKLAMA

Czytaj także: 

Źródło: DailyMail/AM

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej