Hity i klapy kampanii, czyli Malinowe Oskary rozdane
Ośrodek Analiz Politologicznych Uniwersytetu Warszawskiego przyznał wyróżnienia dla najlepszych i najgorszych spotów wyborczych.
2014-05-22, 21:50
Posłuchaj
Spoty oceniali specjaliści od reklamy, dziennikarze i politolodzy. Malinowe Oskary zostały przyznane po raz pierwszy.
W kategorii na najlepszy spot indywidualny zwyciężyła kandydatka koalicji Europa Plus - Twój Ruch Barbara Nowacka.
W kategorii "najlepszy spot komitetu wyborczego" - reklamówka wyborcza Platformy Obywatelskiej z udziałem profesora Bartoszewskiego.
REKLAMA
Według głosujących na miano najlepszego spotu negatywnego zasługują ex aequo rozmowy w politycznym tłoku Marka Migalskiego i spot SLD.
Michał Boni zwyciężył w kategorii "najbardziej żenujący spot".
- Chyba głosujący spodziewali się po ministrze cyfryzacji czegoś więcej niż wyskakiwania z krzaków - powiedział Olgierd Annusewicz z Uniwersytetu Warszawskiego. Zaś w kategorii "straszna piosenka wyborcza" najwięcej głosów dostał przebój Karola Karskiego.
REKLAMA
Jak mówił politolog, to jest jedyna kategoria, w której zwycięzca dostał ponad 70 procent głosów.
Paweł Kowal został wyróżniony w kategorii dodatkowej - na najlepszy spot w wyborach na prezydenta Warszawy.
Olgierd Annusewicz zaznaczył, że te wybory za parę miesięcy, ale spot już jest. Kolejna edycja konkursu jesienią, w trakcie kampanii samorządowej.
WYBORY DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO - serwis specjalny >>>
REKLAMA
IAR/asop
REKLAMA