Fragmenty e-podręczników będą dostępne od poniedziałku na urządzeniach mobilnych
Do tej pory fragmenty e-podręczników do matematyki do IV klasy szkoły podstawowej, I klasy gimnazjum oraz I klasy szkoły ponadgimnazjalnej były dostępne jedynie na platformie internetowej - www.epodreczniki.pl.
2014-05-31, 12:21
Posłuchaj
Jak poinformował Damian Niemir z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego (PCSS), które odpowiada za technologiczną stronę przygotowania e-podręczników, od 2 czerwca fragmenty e-podręczników do matematyki będzie można ściągnąć za pomocą Androida, iOSa, Windowsa na telefon komórkowy lub tablet. Można też będzie ściągnąć je na komputer i czytnik po to, by móc korzystać z nich offline.
Wszystkie e-podręczniki mają być dostępne dla uczniów 1 września 2015 roku. Docelowo mają być opracowane 64 podręczniki do 14 przedmiotów na wszystkich etapach nauki, począwszy od I klasy szkoły podstawowej, poprzez gimnazjum, po całą szkołę ponadgimnazjalną. Udostępnione będą bezpłatnie. Na platformie znaleźć ma się także ponad 2,5 tys. różnych zasobów edukacyjnych.
E-podręczniki mają mieć charakter środowiskowy. Obok repozytorium materiałów, które tworzą e-podręczniki, nauczyciele będą mieli możliwość tworzenia repozytoriów własnych, gdzie będą mogli umieszczać przygotowane przez siebie materiały. Na platformie znajdzie się także miejsce, gdzie będzie można znaleźć m.in. przykładowe scenariusze zajęć. Stworzona ma być też możliwość integracji z innymi środowiskami, np. e-dziennikami, czy platformami e-learningowymi.
Za merytoryczne przygotowanie e-podręczników do matematyki i przedmiotów informatycznych odpowiada Politechnika Łódzka. Za e-podręczniki z zakresu przedmiotów humanistycznych merytorycznie odpowiada Uniwersytet Wrocławski, za e-podręczniki do przedmiotów przyrodniczych - Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, a za e-podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej - Grupa Edukacyjna S.A.
Za stronę techniczną przygotowania wszystkich e-podręczników odpowiada Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe, będące pionem Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk. Koordynatorem prac jest Ośrodek Rozwoju Edukacji - instytucja podległa MEN.
PAP, kk
REKLAMA