UOKiK sprawdzi, czy T-Mobile wprowadził podwyżkę cen zgodnie z prawem
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile.
2014-08-12, 15:46
Z komunikatu opublikowanego na stronie internetowej UOKiK wynika, że postępowanie zostało wszczęte w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska.
"Wykaże ono, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. W listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1 września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł" - wskazano.
Urząd sprawdzi m.in., czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także, czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwał zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.
Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30 (w sprawach szczególnie skomplikowanych - 60) dni. Sprawa może się jednak przeciągnąć, np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje.
"Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego prezes UOKiK stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów" - czytamy w komunikacie.
"Postąpiliśmy zgodnie z prawem"
Członek zarządu, dyrektor ds. prawnych, ochrony danych i zarządzania zgodnością z T-Mobile Polska, prof. nadzw. dr hab. Maciej Rogalski zapewnił, że firma informując klientów o planowanych zmianach warunków świadczenia usług zastosowała obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.
"T-Mobile Polska poinformował zgodnie z przepisami Prawa telekomunikacyjnego o zmianie cen świadczonych usług, z odpowiednim wyprzedzeniem, wyraźnie informując o przysługujących konsumentom w takim przypadku uprawnieniach. Dowodem to potwierdzającym jest treść pisma wysłanego do klientów, gdzie wszystkie te informacje są zawarte" - wyjaśnił w oświadczeniu.
Rogalski zaznaczył, że T-Mobile będzie ściśle współpracował z Urzędem, aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
uokik.gov.pl, PAP, kk
REKLAMA