Upał w pracy. Jaki strój jest odpowiedni?
Krótkie spodnie i szorty noszone zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety są nieodpowiednie w miejscu pracy - uznała większość pytanych przez TNS Polska o dress code w biurze. Respondentom nie podobają się także klapki i japonki.
2015-08-10, 17:08
Większość badanych uważa, że pracownika powinien obowiązywać określony dress code i powinien unikać pewnych strojów, gdy wybiera się do pracy. Tylko co piąta osoba uważa, że do pracy w biurze nadają się wszystkie stroje. Mężczyźni są nieco mniej restrykcyjni w tym względzie niż kobiety - uważa tak 23 proc. panów i 17 proc. pań.
Powiązany Artykuł
Mężczyźni są oceniani nieco surowiej niż kobiety - niektóre części męskiej garderoby są nieco częściej nieakceptowane niż te same elementy stroju w przypadku pań.
REKLAMA
Zdaniem 59 proc. respondentów męskie krótkie spodenki są nieodpowiednim strojem do pracy w biurze, natomiast damskie - według 53 proc. Kolejnym niepożądanym w biurze elementem garderoby są klapki i japonki. 57 proc. badanych uznało je za nieodpowiednie dla mężczyzn, a 49 proc. dla kobiet. Według jednej trzeciej Polaków, sportowe sandały nie pasują do osoby pracującej w biurze – 36 proc. badanych wskazało w tym przypadku na mężczyzn, a 30 proc. na kobiety.
Zdaniem prawie dwóch piątych respondentów kobiecie pracującej w biurze nie przystoi założenie do pracy spódnicy mini (39 proc.) lub sukienki na ramiączkach (37 proc.). Mężczyźnie nie wypada natomiast, w opinii jednej trzeciej Polaków, przyjść do pracy w koszulce bez rękawów (33 proc.). U kobiet taka bluzka jest odrobinę mniej restrykcyjnie oceniana (27 proc. krytycznych ocen).
Badanie pokazuje, że w opinii Polaków dżinsy stały się ubraniem uniwersalnym – tylko 12 proc. uważa, że jest to strój nieodpowiedni do pracy biurowej.
Sondaż przeprowadzono od 10 do 15 lipca na próbie 1004 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, metodą bezpośrednich wywiadów wspomaganych komputerowo (CAPI).
REKLAMA
PAP/asop
REKLAMA