Alkohol w proszku. Jeszcze nie trafił do sklepów, a już został zakazany
Ponad 20 amerykańskich stanów zakazało sprzedaży sproszkowanego alkoholu, który w najbliższych miesiącach ma trafić na rynek w Stanach Zjednoczonych.
2015-08-18, 15:20
Posłuchaj
W marcu Urząd ds. Obrotu Alkoholem i Tytoniem wydał zgodę na sprzedaż sproszkowanego alkoholu, zwanego palcoholem. Urząd uznał, że wszystkie składniki palcoholu są legalne, więc nie ma podstaw, by zakazywać sprzedaży ich mieszanki.
Alkohol w proszku opatentowała firma Lipsmark. Planuje ona wprowadzić do sprzedaży cztery wersje produktu. W zależności od rodzaju, po rozcieńczeniu w wodzie proszek zmieni się w koktajl Margarita, Mojito, Cosmopolitan lub Lemon Drop.
Perspektywa pojawienia się w sklepach sproszkowanego alkoholu, który można konsumować nie tylko po jego rozcieńczeniu, ale również w formie kapsułek, wywołała ostry sprzeciw wielu polityków. Wskazują oni, że produkt ten jest niebezpieczny i może się okazać bardzo atrakcyjny dla nieletnich.
Do dziś 23 stany wprost zakazały sprzedaży sproszkowanego alkoholu a prace nad podobnymi ustawami trwają w parlamentach kilku kolejnych.
Szef firmy Lipsmark, a zarazem twórca palcoholu, Mark Phillips uważa zarzuty za bezpodstawne. Jego zdaniem wprowadzane zakazy służą interesowi producentów tradycyjnych alkoholi oraz ograniczają wolność konsumentów.
IAR, kk
REKLAMA