W listopadzie zacznie się budowa zachodniego odcinka II linii warszawskiego metra

Wykonawca zacznie prace od dwóch stacji pod ulicą Górczewską. W tym rejonie kierowcy i pasażerowie komunikacji publicznej muszą przygotować się na poważne ograniczenia i zmiany w ruchu.

2016-10-24, 19:24

W listopadzie zacznie się budowa zachodniego odcinka II linii warszawskiego metra
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Ingolf/Wikimedia Commons/CC

Posłuchaj

W listopadzie rozpocznie się rozbudowa drugiej linii metra w Warszawie. Relacja Aleksandra Pszoniaka (IAR)
+
Dodaj do playlisty

W ramach rozbudowy centralnego odcinka II linii metra na Woli mają powstać trzy nowe stacje roboczo nazywane "Księcia Janusza", "Młynów" i "Płocka".

Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł. Wykonawca podpisał umowę z miastem pod koniec września, na wybudowanie stacji ma 38 miesięcy.

Wykonawca ma rozpocząć pierwsze prace związane z budową dwóch stacji "Księcia Janusza" i "Młynów" w listopadzie. Budowa stacji "Płocka" ma się zacząć w pierwszych kwartale 2017 roku.

Poważne ograniczenia i zmiany w ruchu

Realizacja inwestycji na Woli przyniesie znaczące zmiany dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. - Miasto jest w przededniu zatwierdzenia projektu organizacji ruchu - poinformowała wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.

Pierwsze prace przy budowie stacji "Księcia Janusza" i "Młynów" rozpoczną się po wdrożeniu czasowej organizacji ruchu.

- Pierwsza łopata, czy łyżka koparki zostanie wbita, jeżeli uda nam się wdrożyć organizację ruchu, w dniach 11-13 do 14 listopada - zapowiedział kierownik kontraktu firmy Gulermak Krzysztof Piasecki.

Wtedy zaczną się zmiany i utrudnienia w ruchu. Ograniczenia, na różnych etapach będą obowiązywały przez cały trzyletni czas rozbudowy metra na Woli.

Podczas budowy stacji "Młynów" i "Księcia Janusza", ulica Górczewska będzie całkowicie nieprzejezdna od alei Prymasa Tysiąclecia do ulicy Płockiej.

Natomiast pomiędzy centrum handlowym Wola Park a ulicą Deotymy będą jeździły tylko autobusy, ale nie będą mogły wjeżdżać w ulicę Górczewską z Jana Olbrachta i Ciołka.

Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe prowadzące ulicą Elekcyjną, Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ulicy Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ulicą Górczewską, będą kursowały Redutową, Kasprzaka oraz Prostą.

Mieszkańcy Jelonek łatwiej dojadą do centrum i do metra dzięki wzmocnieniu linii autobusowych na ulicy Połczyńskiej i Kasprzaka, ponadto więcej tramwajów będzie jeździło ulicą Wolską - zapowiada miasto.

REKLAMA

Oprócz tego na ulicy Połczyńskiej, Kasprzaka i Prostej (do ronda Daszyńskiego) w obu kierunkach zostanie wytyczony buspas. Buspas powstanie również, w obu kierunkach, na ulicy Towarowej - od ronda Daszyńskiego do alei Solidarności.

Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow zaznaczył, że większość tras linii autobusowych będzie zmienionych, zostaną one dopasowane do nowej organizacji ruchu.

Zmiany w ruchu związane z budową stacji "Płocka" mają zostać wprowadzone na przełomie roku. Zamknięta zostanie ulica Płocka na odcinku od ulicy Wolskiej do Ludwiki. Autobusy kursujące ulicą Płocką zostaną skierowane przez ulicę Skierniewicką.

W drugiej połowie 2017 roku z powodu budowy wentylatorni oraz szybu wydobywczego dla tarcz drążących tunele, możliwe będą wyłączenia ruchu tramwajowego na ulicy Skierniewickiej oraz Kasprzaka i Prostej aż do Ronda ONZ oraz ograniczenie ruchu samochodów na ulicę Kasprzaka.

***

Według planów miasta do 2019 roku centralny odcinek II linii metra ma zostać rozbudowany o sześć stacji, to tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku zachodnim (na Woli) powstaną także trzy stacje z Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka, które wybuduje włoska firmą Astaldi za ponad 1 mld zł. Umowę na ten odcinek miasto podpisało już w marcu.

IAR, PAP, kk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej