Kryzys uderza w piwne obyczaje Polaków

2010-02-25, 12:20

Kryzys uderza w piwne obyczaje Polaków

W ubiegłym roku Polacy wypili mniej piwa niż w 2008 i wybierali tańsze gatunki. Takie wyniki przedstawił Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce. Spadek sprzedaży na rynku krajowym przekroczył 10 procent.

Posłuchaj

+
Dodaj do playlisty

Danuta Gut z ZPPP Browary Polskie przyznaje, że osiągnięte wyniki nie są dla branży zaskoczeniem, a powodem pogorszenia sytuacji jest kryzys i podwyżka akcyzy. 

W 2009 roku przeciętny Polak wypił statystycznie 85 litrów piwa, podczas, gdy w latach ubiegłych średnia sięgała 95 litrów.

Podobnie jak w ubiegłych latach piwo pijemy raczej w domu, a od pewnego czasu wybieramy gatunki tańsze. 

Spadek sprzedaży piwa spowodował również mniejsze wpływy do budżetu z tytułu podatków VAT, CIT i PIT, co jest spowodowane mniejszą produkcją, restrukturyzacją działów dystrybucji i sprzedaży oraz zamykaniem browarów.

W 2009 roku przemysł piwowarski odprowadził do budżetu państwa 3 miliardy 176 milionów złotych z tytułu akcyzy.

kg,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)


 

 

Polecane

Wróć do strony głównej