Kolejne stacje metra w Warszawie powstaną z dużym opóźnieniem. Powodem ma być koronawirus

2020-08-07, 14:22

Kolejne stacje metra w Warszawie powstaną z dużym opóźnieniem. Powodem ma być koronawirus
Proces opuszczania tarcz TBM do szybu startowego na budowie stacji C21 Bródno II linii metra, 11 marca 2020.Foto: PAP/Piotr Nowak

Podczas gdy w wielu miejscach sytuacja związana z pandemią koronawirusa umożliwiła przeprowadzenie prac budowlanych wcześniej niemożliwych, np. z powodu natężenia ruchu, warszawskie Metro ogłosiło spowolnienie lub wstrzymanie niektórych prac budowlanych linii M2 o od 8 do 18 miesięcy.

"Ograniczenia wprowadzone z powodu epidemii koronawirusa spowodowały spowolnienie lub wstrzymanie niektórych prac budowlanych linii M2" - czytamy w komunikacie spółki Metro Warszawskie Sp. z. o.o.

Jak podkreślono, większość urzędów wprowadziła pracę zdalną, wykluczając bezpośredni kontakt z mieszkańcami czy przedsiębiorcami. Zmniejszona obsada we wszystkich podmiotach i urzędach spowodowała spowolnienie procesów uzyskiwania stosownych zgód i pozwoleń, a tym samym kontynuowania procesu budowy - poinformowano, dodając na wstępie, że "taka sytuacja nie dotyczy tylko budowy metra w Warszawie, lecz również innych inwestycji w kraju".

Powiązany Artykuł

rafał trzaskowski east news 1200.jpg
Metro, mieszkania i drzewa. Niezrealizowane obietnice Rafała Trzaskowskiego

Reżim i "niespodzianki"

W informacji wypunktowano, że powody opóźnień to "Specjaliści pod reżimem sanitarnym" oraz "Wstrzymane dostawy i »niespodzianki« z czasów wojny".

Opóźnienia zostały skomentowane m.in. przez dziennikarza Gazety Wyborczej, Jarosława Osowskiego i wiceministra w MSWiA, Błażeja Pobożego.

Metro informuje, że "wykonawca wystąpił o przyznanie dodatkowego czasu na realizację inwestycji związanej z rozbudową linii M2. Zgodnie z przedstawionymi dokumentami zaproponowane przez Wykonawcę wydłużenie czasu na ukończenie robót wynosi - w zależności od odcinka - od 8 do 18 miesięcy. Najdłuższe przesunięcie będzie dotyczyło ostatniego odcinka linii M2 – Mory".

Analiza dokumentacji

Urząd miasta wyjaśnił, że zgłoszenie konieczności wydłużenia czasu na ukończenie robót jest procedurą uregulowaną prawnie, a jej warunki są opisane w umowie. W komunikacie zaznaczono, iż przekazywana przez wykonawcę dokumentacja jest teraz szczegółowo analizowana, po rozpatrzeniu zaś zasadności roszczeń możliwe będzie wskazanie dat zakończenia inwestycji.

pg,metro.waw.pl,TT

Polecane

Wróć do strony głównej