X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

"Mieliśmy dzień bez fake newsów". Siewiereniuk-Maciorowska o proteście niektórych mediów

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 11:37
- Problem polega na tym, że mają płacić podatki tak jak wszyscy inni w tym kraju. I oto jest cały dramat - komentowała środowy protest mediów na antenie Polskiego Radia 24 Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska (portal "Dzień Dobry Białystok"). Gościem audycji był również Marian Kowalski (kowalski.tv).
Część prywatnych mediów protestowało w środę w ramach wspólnej akcji Media bez wyboru
Część prywatnych mediów protestowało w środę w ramach wspólnej akcji "Media bez wyboru"Foto: FotoNews/MACIEJ GOCLON

Część prywatnych mediów w środę prowadziła protest. Powodem były rządowe plany legislacyjne, których konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ. W ramach wspólnej akcji "Media bez wyboru" część stacji telewizyjnych i radiowych zamiast programów nadawały w środę specjalny komunikat. Podobnie było na portalach internetowych i w niektórych dziennikach.

Łukasz Schreiber 1200.jpg
"Histeria wokół tej sprawy jest zupełnie zdumiewająca". Schreiber o podatku od reklam

Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska oceniła, że ma "bardzo dobre wrażenia" po tym dniu. - Wczoraj mieliśmy dzień bez fake newsów. Nazwałam to "dzień bez szczucia", ponieważ protestowały głównie te media, które na co dzień dokładnie tym się zajmują, (...) które wyzywają Polaków od kogoś gorszego - oceniła dziennikarka.


Posłuchaj
21:19 PR24_mp3 2021_02_11-10-33-47.mp3 Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska i Marian Kowalski o proteście części mediów w związku z podatkiem od reklam (Temat dnia/Gość PR24)

 


W kontekście samego protestu i towarzyszących mu haseł dodała, że była zniesmaczona. - Tych mediów nikt nie likwiduje, nikt im nie zabrania pisać, mówić czy produkować. Mogą robić, co chcą, robiły, co chcą i będą mogły robić, co chcą. Problem polega na tym, że mają płacić podatki tak jak wszyscy inni w tym kraju. I oto jest cały dramat - podsumowała Siewiereniuk-Maciorowska.

Czytaj także: "Nie walczą o wolność słowa - oni walczą o pieniądze". Sakiewicz o proteście części mediów

Marian Kowalski również oceniał pozytywnie dzień bez części mediów. - Miałem nieco więcej czasu wolnego, bo części informacji mi oszczędzono - przyznał. Dodał, że "na złość tylko swoim zwolennikom". Podkreślił również, że zastanawia go narracja części opozycji, a szczególnie partii Korwin, która wydała oświadczenie w obronie koncernów, których miałby objąć podatek i zauważył przy tym szereg niekonsekwencji.

Więcej w nagraniu.

* * *

Audycja: "Temat dnia/Gość PR24"

Prowadzący: Michał Rachoń

Goście: Agnieszka Siewiereniuk-Maciorowska, Marian Kowalski

Data emisji: 11.02.2021

Godzina emisji: 10.33

Polskie Radio 24/st

Czytaj także

"Kampania lobbingowa". Publicysta o protestach mediów ws. wprowadzenia nowego podatku

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 13:28
- Na pewno nie będzie to "koniec mediów". Ideałem byłby podatek, który zapłaciliby ci, którzy na reklamach zarabiają najwięcej i to bardzo często kosztem samych mediów, które nakręcają ruch, z którego te reklamy korzystają - mówił w Polskim Radiu 24 Jakub Jałowiczor ("Gość Niedzielny").
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prof. Jabłoński o proteście mediów: wielkie oszustwo i szantaż, większość odbiorców nie dała się nabrać

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 10:40
- Okazuje się, że większość odbiorców zrozumiała, o co w tym wszystkim chodzi i nie dała się temu trochę oszukańczemu szantażowi, mającemu wmawiać Polakom, że coś się im odbiera, że niszczy się wolność mediów. Zareagowano chyba zbyt histerycznie - powiedział prof. Arkadiusz Jabłoński, socjolog z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
rozwiń zwiń