Palikot. Zwycięzca za 70 groszy
Kampania wyborcza musi kosztować miliony? Janusz Palikot udowodnił, że nie. Podczas gdy SLD na zdobycie jednego głosu wydało kilkanaście złotych, jego partia - 70 groszy.
2011-10-11, 12:00
Okazuje się, że Janusz Palikot jest mistrzem optymalizacji wydatków w kampanii wyborczej - pisze "Puls Biznesu". Na jeden zdobyty głos wydał grosze, podczas gdy np. SLD kilkanaście złotych.
Gazeta przyjrzała się, ile każda partia wydała, by pozyskać jeden głos wyborcy. Najbardziej efektywnym w politycznym marketingu okazał się Janusz Palikot, którego partia wydała na kampanię 1 mln zł co oznacza, że jeden głos kosztował ją 0,7 zł. To ponad dwudziestokrotnie mniej niż w przypadku najmniej skutecznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej (jeden głos - 16,7 zł).
PO i PiS osiągnęły zbliżony koszt uzyskania jednego głosu - ok. 5 zł.
REKLAMA
PAP, wit
REKLAMA