Wstydem w niepłacących abonamentu RTV? "To nieskuteczne"
Zdaniem ekspertów radiowo-telewizyjna kampania mająca zawstydzić osoby niepłacące abonamentu nie przyniesie efektów.
2012-01-17, 06:33
"Rzeczpospolita", która przytacza te opinie, dodaje, że zleceniodawca - Związek Pracodawców Mediów Publicznych - nie ujawnia jej kosztów.
"Rzeczpospolita" wyjaśnia, że w spotach emitowanych przez Polskie Radio i TVP wypowiadają się obcokrajowcy, którzy wytykają Polakom niechlubne pierwsze miejsce wśród europejskich krajów w unikaniu płacenia abonamentu. - Naszym celem było pokazanie, że niepłacenie abonamentu jest niezgodne z prawem i standardami europejskimi - tłumaczy Marian Szołucha z ZPMP.
Zdaniem medioznawcy profesora Jacka Dąbały kampania niespecjalnie przemawia do odbiorców. - Wiele osób czuje się nią nawet urażonych. Dzięki temu może i zwraca uwagę na problem, ale nie sądzę, by to przełożyło się na płatności - mówi "Rzeczpospolitej".
REKLAMA
Według Jacka Dąbały najbardziej owocne byłoby, gdyby to premier i ministrowie wyszli i wytłumaczyli, dlaczego warto łożyć na media publiczne i jaka jest ich rola. - Zwłaszcza, że to premier kilka lat temu przekonywał, że abonamentu płacić nie trzeba - mówi profesor Dąbała.
Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
sg
REKLAMA