more_horiz
Wiadomości

Rajdowe MŚ: Kajetanowicz i Szczepaniak biorą wszystko. Załoga weźmie udział w pełnym cyklu WRC2. "Wielkie marzenia, wielkie wyzwanie"

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2019 18:00
Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, przystąpi do rywalizacji w pełnym sezonie WRC2. Załogę LOTOS Rally Team czeka sporo nowych wyzwań i rajdów, ale także przesiadka do nowego samochodu klasy R5. W kalendarzu złożonym z siedmiu rajdów Polacy używać będą Volkswagena Polo GTI, modelu, który zadebiutował podczas październikowego Rajdu Katalonii.
Audio
  • Polski kierowca zapowiada, że jego pierwszym startem będzie Rajd Korsyki, zaplanowany na koniec marca (IAR)
  • Kajetanowicz nie stawia sobie konkretnych celów przed nowym sezonem (IAR)
  • Tak, jak w poprzednim sezonie pilotem Kajetana Kajetanowicza będzie Maciej Szczepaniak. Kierowca podkreśla, że decyzja o dalszej współpracy była oczywista (IAR)
  • Z Kajetanem Kajetanowiczem rozmawiał Mateusz Ligęza (Kronika Sportowa/Jedynka)
Kajetan Kajetanowicz
Kajetan Kajetanowicz Foto: shutterstock.com/Rodrigo Garrido

Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy spędził ostatnie miesiące na przygotowaniach do nadchodzącego sezonu. Razem z zespołem LOTOS Rally Team pracował nad programem startów, który pozwoli na wykorzystanie doświadczeń zebranych w ubiegłym roku na trasach mistrzostw świata.

Przesiadka do innego auta

Kajetan Kajetanowicz Właśnie spełnia się mój sen – pełny sezon w Mistrzostwach Świata

Ustronianin przesiada się do innego auta i będzie walczyć w kategorii WRC2. Dotychczasowe przesiadki do nowych rajdówek potwierdzały tylko, że Kajto bardzo szybko poznaje walory nowego samochodu, wygrywając aż w pięciu debiutach! Obsługą samochodu zajmie się profesjonalna austriacka firma BRR – Baumschlager Rallye & Racing, założona przez wielokrotnego mistrza kraju i uczestnika rund WRC, Raimunda Baumschlagera.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Kajetan Kajetanowicz (@kajto_pl)

Załoga Kajetanowicz/Szczepaniak w pełnym cyklu WRC2 

Rajdowe Mistrzostwa Świata to cykl oglądany przez blisko 850 milionów widzów na całym świecie, a liczba ta stale rośnie. W tegorocznym kalendarzu znalazło się 14 rund organizowanych na czterech kontynentach, z których dwie (Monte Carlo i Szwecja) zostały już rozegrane. Z pozostałych Kajetanowicz wybierze siedem, w których rywalizować będzie o punkty w WRC2. Zgodnie z regulaminem, w końcowej klasyfikacji kategorii pod uwagę bierze się sześć najlepszych wyników. Pierwszym startem duetu Kajetanowicz/Szczepaniak będzie marcowy Rajd Korsyki (28-31.03).

– Czy można marzyć? Trzeba. Czy warto wierzyć? Oczywiście. Czy wszystko się spełni? Tego nie wiem, ale jeśli do marzeń i wiary że się uda, dołożysz ciężką pracę – masz większe szanse niż ci, którzy tego nie zrobią. Proste? Jeśli tak, to działaj! Tak powiedziałem sobie wiele lat temu, a dzisiejszy dzień jest wspaniałą nagrodą! Wielkie marzenia, wielkie wyzwanie, wielkie wsparcie i wielkie podziękowanie. Właśnie spełnia się mój sen – pełny sezon w Mistrzostwach Świata. Wyzwanie rozpoczynamy od Rajdu Korsyki – zdecydowanie jednej z najtrudniejszych asfaltowych rund na świecie. Bardzo dziękuję za wsparcie, które niesie nam partner strategiczny – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience i Pirelli. Bez Was byłyby tylko marzenia. Jestem wdzięczny zespołowi M-Sport Poland za ostatnie pięć wspaniałych lat i wspólne, wielkie sukcesy. Z całym zespołem LOTOS Rally Team postaramy się nie zawieść Was, naszych fanów i wszystkich Polaków. Jak to zrobimy? Nieustająco będziemy marzyć, wierzyć i ciężko pracować – przyznał Kajetanowicz. 

Nowy samochód Kajetanowicza, Volkswagen Polo GTI Nowy samochód Kajetana Kajetanowicza, Volkswagen Polo GTI (Źródło: materiały prasowe/kajto.pl) 

LOTOS nie zmienia ścieżki 

Kolaż Kajto Dakar 1200.jpg
Kajetanowicz: w Dakarze sama meta jest już sukcesem [NASZ WYWIAD]

"Kajto" będzie kontynuował swoją przygodę w rajdach przy wsparciu Grupy LOTOS. 

– Rajdy samochodowe są dla LOTOSU, producenta paliw i olejów silnikowych, naturalnym kierunkiem sponsoringowym. Cieszymy się, że to Kajetan Kajetanowicz będzie nadal reprezentował naszą markę w tym niezwykłym i wymagającym sporcie. To najpopularniejszy polski kierowca rajdowy, wielokrotny mistrz Polski oraz Europy. Po ubiegłorocznym, debiutanckim sezonie w WRC2 udowodnił, że jest gotowy na więcej. Wierzymy, że cenne doświadczenie zebrane podczas czterech rajdów zaprocentuje w tym roku i pozwoli zdobyć załodze LOTOS Rally Team miejsce na podium. Start w pełnym cyklu rajdów WRC2 to na pewno duże wyzwanie. Natomiast dobrze wiemy też, jak bardzo pracowity i zdeterminowany jest zarówno Kajto, jak i cały jego zespół. To, że możemy go wspierać w tym kolejnym sezonie to dla nas wielki zaszczyt – podkreśla Jarosław Wittstock, wiceprezes Zarządu Grupy LOTOS S.A. ds. korporacyjnych.


"Kajto"
Czy można marzyć? Trzeba. Czy warto wierzyć? Oczywiście. Czy wszystko się spełni? Tego nie wiem, ale jeśli do marzeń i wiary że się uda, dołożysz ciężką pracę – masz większe szanse niż ci, którzy tego nie zrobią

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.

(mb), PolskieRadio24.pl/kajto.pl/IAR 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Formuła 1: koniec pierwszej części testów, Williams pozostawił niesmak. "Era familijnych zespołów powoli się kończy"

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2019 10:55
- Myślę, że era takich familijnych zespołów jak Williams powoli się kończy - powiedział w "Trzeciej Stronie Medalu" Ryszard Turski, redaktor naczelny polskiej edycji magazynu "F1 Racing". W minionym tygodniu odbyła się pierwsza część przedsezonowych testów Formuły 1 na torze w Barcelonie. Po dwóch dniach opóźnienia, udział wziął również zespół Williamsa, z Robertem Kubicą za kierownicą samochodu FW42. 
rozwiń zwiń