Tokio 2020: kartonowe łóżka będą musiały wystarczyć olimpijczykom
Sportowcy biorący udział w igrzyskach olimpijskich i paraolimpijskich w Tokio 2020 będą spać na łóżkach wykonanych z kartonu nadającego się do recyklingu. Łóżka wyposażone będą w materace wykonane z materiałów polietylenowych, które także zostaną ponownie wykorzystane.
2020-01-11, 11:10
- W Tokio po raz pierwszy zaprezentowano mediom ekologicznie miejsca do spania, z których korzystać będą sportowcy startujący na igrzyskach
- W sumie w wiosce olimpijskiej organizatorzy przygotują 18 000 miejsc do spania
- 8 000 łóżek będzie wykorzystanych na Igrzyska Paraolimpijskie
Jak poinformowano kartonowe łóżka mają długość 2,10 metra. Producent jest przekonany, że mogą udźwignąć około 200 kilogramów, czyli więcej niż jakikolwiek zawodnik, który został zważony podczas igrzysk w Rio w 2016 roku.
Długość łóżka może być jednak problemem dla bardziej rosłych sportowców - w tym koszykarzy czy siatkarzy.
Podczas igrzysk w PjongCzangu w 2018 roku z miejsc do spania nie byli zadowoleni polscy skoczkowie. Narzekali na zbyt twarde łóżka w wiosce olimpijskiej. Zawodnicy nie mogli odpowiednio się zregenerować po zawodach. Problem z twardymi łóżkami okazał się na tyle poważny, że sztab postanowił natychmiast go rozwiązać. Sprawy w swoje ręce wziął Adam Małysz, który w Korei zakupił dla każdego skoczka materac.
REKLAMA
Według Junichi Fujino, ekologa z Tokio, organizatorzy podejmują skoordynowane wysiłki w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla generowanego w związku z przygotowaniami do igrzysk.
Organizatorzy igrzysk bardzo dbają o ekologię - wszystkie medale, o które będą walczyć sportowcy podczas igrzysk, wykonane zostaną z metalu przetworzonego z elektroniki użytkowej, w tym z około 6,2 miliona używanych telefonów komórkowych. Pochodnia olimpijska wykonana została z odpadów aluminiowych, a podium z przetworzonych domowych i morskich odpadów z tworzyw sztucznych. Energia elektryczna, która będzie wykorzystywana podczas igrzysk będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych.
(ah)
REKLAMA