X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Kto jeździ na hulajnodze? Pieszy, rowerzysta czy kierowca?

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2019 12:08
W samej Warszawie jest ich ponad 4000, a najszybsze przekraczają prędkość 50 km/h. Obecnie nie wiadomo jednak, pod które przepisy o ruchu drogowym należy je klasyfikować. W tym tygodniu rząd zajmie się problemem hulajnóg elektrycznych. Gdzie można będzie nimi jeździć?
Audio
  • Jak klasyfikować hulajnogi? (Sygnały dnia/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock, Autorstwa FerrizFrames

Jak traktować użytkownika hulajnogi elektrycznej? Jak pieszego, rowerzystę czy może kierowcę pojazdu? Od wielu tygodni toczy się dyskusja w tej sprawie.

- Na tę chwilę nie jest to ani pieszy, ani kierujący. Nie ma regulacji prawnych, które konkretnie powiedziałyby, kim jest ta osoba w ruchu drogowym. A skoro nie wiadomo prawnie, kim ta osoba jest […], to nie wiadomo też, które miejsce jest właściwe do poruszania się takim pojazdem: czy chodnik, czy jezdnia, czy może droga dla rowerów - mówi Radosław Kobryś z Komendy Głównej Policji.

Policjanci czekają na zmianę przepisów, żeby wiedzieć, co tak naprawdę mogą egzekwować i od kogo. Chodzi bowiem o bezpieczeństwo - w ostatnich tygodniach doszło do dwóch potrąceń pieszych. Obecnie można karać użytkowników hulajnóg mandatami do 500 złotych, tylko jeśli spowodują kolizje lub stworzą zagrożenie w ruchu drogowym.

Z pomocą idzie rząd. Jak zapowiada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, zmiana prawa to tylko kwestia czasu. Odpowiedni projekt ustawy jest już gotowy, a rząd może zająć się nim już w tym tygodniu. W myśl nowych przepisów, hulajnogi elektryczne będą traktowane jak pojazdy. Policjanci domyślają się, że będą uznawane za pojazdy takie jak rowery i widzą je właśnie na ścieżkach rowerowych. Na chodnikach też, ale przy odpowiednich regulacjach: jedź powoli i pamiętaj, że to pieszy ma pierwszeństwo.

A czy w innych krajach rozwiązano problem klasyfikacji hulajnóg? Jak sobie z tym poradzono?

Zapraszamy do wysłuchania całego nagrania.

***

Tytuł audycji: Sygnały dnia

Przygotował: Ewa Chyra

Data emisji: 03.06.2019

Godzina emisji: 7.44

DS/kh

Zobacz więcej na temat: Andrzej Adamczyk
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Na hulajnodze elektrycznej można jeździć bez OC, ale za szkodę odpowiadamy z własnej kieszeni

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 16:05
Czy doczekamy się ubezpieczenia przypisanego do konkretnego człowieka, a nie do pojazdu? Pytanie jest na czasie, bowiem ostanio wzrosła liczba wypadków z udziałem elektrycznych hulajnóg.
rozwiń zwiń