X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Małgorzata Tekiel: głos ludzki jest najczulszym instrumentem

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2019 15:00
Małgorzata Tekiel, będąca legendą polskiej muzyki niezależnej opowiedziała w "Muzycznej Jedynce" o współpracy z wielkimi artystami, którzy zdecydowali się współtworzyć album "Janerka Na Basy I Głosy". Czy muzycy mieli "wolną rękę" w wybieraniu utworów?
Audio
  • Rozmowa z Małgorzatą Tekiel o projekcie "Janerka Na Basy i Głosy" (Muzyczna Jedynka)
Fragment okładki płyty Janerka na basy i głosy
Fragment okładki płyty" Janerka na basy i głosy"Foto: materiały prasowe

Małgorzata Tekiel, basistka związana niegdyś z zespołami Będzie Dobrze, Deuter, 52UM, Pudelsi, obecnie gra w żeńskiej grupie Pochwalone. Z basistą i liderem zespołu Made In Poland, Piotrem Pawłowskim, jest pomysłodawczynią albumu-hołdu dla Lecha Janerki pt. "Janerka na basy i głosy". - Brałam aktywny udział w powstawaniu płyty i byłam przy prawie wszystkich nagraniach wokali, poza nagraniem Kasi Nosowskiej, która zrobiła to w swoim domu - przyznał gość Jedynki. 

Na płycie znajduje się kilkanaście kompozycji Janerki zagranych jedynie na basie, różnie wykorzystywanym, nawarstwianym i przetwarzanym, a brzmienie instrumentów uzupełniają głosy wybitnych wokalistów i wokalistek. - Uznaliśmy, że głos ludzki jest najbardziej intymnym instrumentem, dlatego daliśmy wolność wyboru piosenki artystom - powiedział gość jedynki, dodając, że wokalista musi dobrze czuć się z tym, co zaśpiewa. Małgorzata Tekiel przyznała, że do tworzenia albumu pomysłodawcy wybrali muzyków, z których "twórczością byli związani i których twórczość na nich oddziaływuje".

Jacy artyści zaśpiewali na płycie "Janerka Na Basy i Głosy"? Kto był najbardziej entuzjastycznie nastawiony do uczestniczenia w projekcie? Czy Lech Janerka miał wgląd do powstającego materiały na płytę? 

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Muzyczna Jedynka 

Prowadzi: Marcin Kusy

Gość: Małgorzata Tekiel (polska basistka)

Data emisji: 5.08.2019

Godzina emisji: 13.17

K.A/ans


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Marcin Nierubiec: poezja Baczyńskiego towarzyszy mi od zawsze

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2019 16:33
Marcin Nierubiec w "Muzycznej Jedynce" opowiedział, dlaczego przy tworzeniu muzyki inspirował się poezją Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i dlaczego zapragnął, aby tomiki polskiego poety były "ciągle żywe".
rozwiń zwiń