X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Na budowach dróg działają grupy przestępcze?

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2018 19:02
Państwowe drogi są i były budowane rękami polskich przedsiębiorców i za ich własne pieniądze - podwykonawców koncernów budowlanych. Kontraktami kierowali generalni wykonawcy. Wielu podwykonawców pomimo, że w prace zainwestowali, nie odzyskało swoich należności za prace. Padli ofiarami oszustw na ogromne kwoty. Zgłaszają się do oddziałów GDDKiA z dokumentami, a nawet wyrokami. 
Audio
  • Oszustwa przy budowie polskich dróg? (Debata Jedynki)
Jacek Gryga (L), dr Mariusz Miąsko (P)
Jacek Gryga (L), dr Mariusz Miąsko (P) Foto: Łukasz Kowalski/Polskie Radio

Dlaczego nie otrzymują swoich należności od koncernów, natomiast są obciążani niespodziewanymi karami? Czy mamy do czynienia z zaplanowanymi przestępstwami? Na zlecenie Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości powstał raport, który opisuje mechanizmy wyłudzeń zarówno pracy podwykonawców, jak i państwowych pieniędzy. W Ministerstwie Sprawiedliwości opracowano Projekt ustawy o zapobieganiu nadużyciom przy inwestycjach drogowych. W lipcu trafił on do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Co będzie z ustawą?

Ekspert prawa transportowego dr Mariusz Miąsko zarzuca poprzedniej ekipie rządowej, że tolerowała wielkie nadużycia, jakich dokonywano przy budowie dróg. Zauważa, że trzy lata obecnych rządów nic w tym zakresie nie zmieniły, a przepisy mające poprawić sytuację utknęły w sejmowej zamrażarce. Jego zdaniem przestępstwa były planowane. - Jeżeli generalni wykonawcy oferują w przetargach kontrakty poniżej ceny kosztorysowej, to tworzy się luka finansowa. Z góry wiadomo, że nie ma możliwości wybudowania zaplanowanej sieci dróg, bo nie ma na to środków - wyjaśnia.

Mariusz Miąsko ustalił, że jest 28 schematów przestępczych, które pozwalają zorganizowanym grupom przestępczym funkcjonować na szkodę polskich podwykonawców, a de facto na szkodę polskiego systemu finansowego.

Zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Gryga zapewnia, że ci, którzy staliby się potencjalnymi ofiarami tych przestępstw otrzymają od GDDKiA pomoc. - GDDKiA już przed laty wprowadzała w zapisach kontraktowych mechanizmy ochrony wcześniej, niż pojawiło się to prawie o zamówieniach publicznych - mówi gość Jedynki.

Jakie są mechanizmy oszust? Czy firmy budujące drogi korumpują urzędników? Jakie są planowane posunięcia w celu ukrócenia patologii występujących przy budowie dróg? jak wygląda współpraca między resortami sprawiedliwości i infrastruktury? Posłuchaj całej debaty.

***

Tytuł audycji: Debata Jedynki

Rozmawiał: Krzysztof Grzesiowski

Goście: dr Mariusz Miąsko (ekspert prawa transportowego), Jacek Gryga (zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad)

Data emisji: 14.12.2018

Godzina emisji: 17.30

ag/kh




Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nowe przepisy będą chronić małe firmy. Koniec nadużyć koncernów przy budowie dróg i autostrad

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2018 10:30
Koniec nadużyć wielkich koncernów budowlanych, które nie płacą podwykonawcom za wykonane prace, mimo że same otrzymują za nie olbrzymie pieniądze od państwa. Płatności związane z budową autostrad i najważniejszych dróg będą realizowane poprzez specjalne rachunki powiernicze.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Minister Adamczyk: Chińczycy otrzymali szansę na zaistnienie na polskim rynku i poprawę wizerunku

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2018 17:45
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ocenił, że chińscy wykonawcy otrzymali kolejną szansę na zaistnienie na polskim rynku i poprawę wizerunku nadszarpniętego przez firmę Covec. W tym miesiącu firma z Chin wygrała przetargi na dwie kluczowe inwestycje drogowe w Małopolsce.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Początek prac przy opolskim odcinku S11

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2018 12:25
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła serię spotkań z mieszkańcami gmin, przez które ma przebiegać trasa ekspresowa S11. Ogłoszono także przetarg na budowę obwodnicy Olesna w ciągu S11 - poinformował opolski oddział GDDKiA.
rozwiń zwiń