X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Ten zły modernizm. Budynki skazane na śmierć

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2016 15:11
Co zostanie z powojennego modernizmu w Polsce? O niechcianym dziedzictwie porozmawiamy w audycji "O wszystkim z kulturą".
Supersam w Warszawie w roku 1969 r., czyli 7 lat po zbudowaniu i na 37 lat przed zburzeniem
Supersam w Warszawie w roku 1969 r., czyli 7 lat po zbudowaniu i na 37 lat przed zburzeniemFoto: wikimedia/domena publiczna

Chociaż wyburzenia symboli polskiego modernizmu - "Supersamu" i Pawilonu Chemii w Warszawie - oraz brutalizmu, czyli Dworca Kolejowego w Katowicach - wydają się sprawą zamkniętą, kwestia ochrony i renowacji (rewitalizacji) architektury powojennej nie przestaje być aktualna.

Oto w Warszawie ze "Smyka" pozostał szkielet, halę główną Dworca Centralnego wypełniła antresola, zaburzając całkowicie założenia projektantów (gdzie prawa autorskie Romanowicza i Szymaniaka?), zniknąć ma też niebawem z Parku Rydza-Śmigłego socmodernistyczny "Syreni śpiew" i "Emilia", w której jeszcze tylko przez chwilę swoją siedzibę ma Muzeum Sztuki Nowoczesnej. W Lublinie nie ma już kina Kosmos (jest trywialny apartamentowiec), ważą się losy kieleckiego dworca PKS.

Co zostanie z powojennego modernizmu w Polsce? Czy głównie ocieplone styropianem bloki z wielkiej płyty? Czy warto wszystko przebudowywać w celach zwiększenia zysku? Czy jest to zysk długotrwały czy tylko doraźny? Czy konserwator potrafi skutecznie chronić wartościowe budynki? Na ironię zakrawa fakt, że zabytkiem skutecznie chronionym prawnie jest Pałac Kultury i Nauki...

Na te pytania odpowiedzą historyk sztuki prof. Waldemar Baraniewski i dr hab. Małgorzata Rozbicka, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Zapraszam

Bartosz Panek

***

Na audycję "O wszystkim z kulturą" zapraszamy we wtorek (23.02) w godz. 18.00-18.30.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Najwięcej kościołów budowano za Jaruzelskiego"

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2015 10:00
- W okresie PRL powstało w Polsce 3600 kościołów - mówiła Bogna Świątkowska, która w Dwójce opowiadała o projekcie "Architektura VII Dnia".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Alejandro Aravena. Mieszkanie dla rodziny za 7,5 tysiąca dolarów

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2016 20:10
- Alejandro Aravena buduje po prostu połowę. Reszta mieszkania ma być dokończona przez jego mieszkańców - tak idę chilijskiego architekta wyjaśniła Agnieszka Skolimowska z miesięcznika "Architektura Murator".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak w Szczecinie rodziła się biała piękność

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2016 10:30
– Pomimo bardzo nowoczesnej bryły nawiązujemy wyraźnie do kontekstu historycznego – mówiła Dorota Serwa, dyrektor Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie.
rozwiń zwiń