X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x

Dlaczego wyburzamy arcydzieła modernizmu?

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2016 19:15
- Architekci nie widzą przestrzeni miejskiej jako przestrzeni społecznej - mówił w Dwójce prof. Waldemar Baraniewski. - To normalne, że w mieście następuje wymiana zabudowy - odpowiadał prof. Krzysztof Domaradzki.
Audio
  • Dlaczego wyburzamy arcydzieła modernizmu? (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Supersam w Warszawie w roku 1969 r., czyli 7 lat po zbudowaniu i na 37 lat przed zburzeniem
Supersam w Warszawie w roku 1969 r., czyli 7 lat po zbudowaniu i na 37 lat przed zburzeniemFoto: wikimedia/domena publiczna

Każdego roku z przestrzeni miejskiej Warszawy znikają sztandarowe budowle powojennej architektury. Nie ma już Pawilonu Chemii i słynnego "Supersamu", a ze "Smyka" pozostał tylko szkielet. Zdaniem prof. Baraniewskiego przyczyna tkwi w apetycie deweloperów na drogie działki w reprezentacyjnych miejscach stolicy, ale też w odhumanizowaniu się architektury i architektów. - To efekt nastawienia czysto technicznego i finansowego. Zauważmy, że na miejsce dawnych budynków nie powstaje nic wartościowego - oceniał.

Według prof. Krzysztofa Domaradzkiego istnienie danego budynku powinno być uzasadnione jego działaniem urbanistycznym. - Nawet wartościową budowlę postawioną w niewłaściwym miejscu, należy usunąć, jeśli można tę przestrzeń lepiej zagospodarować.

Jako przykład nasz gość podawał budynek "Supersamu", który, jego zdaniem należało przenieść z lokalizacji przy ulicy Puławskiej. Kontrprzykładem budowli modernistycznej spełniającej swe zadanie jest dla prof. Domaradzkiego warszawska "Rotunda".

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Bartosz Panek

Goście: prof. Waldemar Baraniewski (historyk sztuki), dr hab. Małgorzata Rozbicka (dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa), prof. Krzysztof Domaradzki (architekt, urbanista)

Data emisji: 23.02.2016

Godzina emisji: 18.00

bch/tj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Najwięcej kościołów budowano za Jaruzelskiego"

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2015 10:00
- W okresie PRL powstało w Polsce 3600 kościołów - mówiła Bogna Świątkowska, która w Dwójce opowiadała o projekcie "Architektura VII Dnia".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Alejandro Aravena. Mieszkanie dla rodziny za 7,5 tysiąca dolarów

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2016 20:10
- Alejandro Aravena buduje po prostu połowę. Reszta mieszkania ma być dokończona przez jego mieszkańców - tak idę chilijskiego architekta wyjaśniła Agnieszka Skolimowska z miesięcznika "Architektura Murator".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak w Szczecinie rodziła się biała piękność

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2016 10:30
– Pomimo bardzo nowoczesnej bryły nawiązujemy wyraźnie do kontekstu historycznego – mówiła Dorota Serwa, dyrektor Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie.
rozwiń zwiń