Gry komputerowe. Kształcą, wychowują, zmieniają świat

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2019 12:30
- W 2015 roku Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne opublikowało ostrzeżenie, że gry komputerowe mogą powodować wzrost agresji. Wynikało z niego, że gry wpływają na ludzi. Ale może to być przecież wpływ także pozytywny – mówiła w Dwójce Agnieszka Mulak.
Audio
  • Gry komputerowe jako przestrzeń debaty (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Cagkan Sayin

W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób twórcy gier komputerowych zmieniają świat na lepsze. Gry komputerowe kojarzą się najczęściej z rozrywką. Ale to coś więcej - aspiracje ich twórców od wielu lat sięgają znacznie wyżej. Współczesne gry służą nierzadko do inicjowania rozmowy o ważnych kwestiach społecznych, a także wpływaniu na postawy społeczne.

- Gra komputerowa może wpływać na umiejętności gracza i jego postrzeganie świata. Jest już mnóstwo gier, które celowo uczą, poprawiają szybkość myślenia, wyostrzają postrzeganie, uczą prawidłowych reakcji interpersonalnych i budują kapitał społeczny graczy - przekonywała Agnieszka Mulak.

Współczesne gry komputerowe potrafią diagnozować problemy społeczne, angażować graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy wspomagać procesy edukacyjne i terapeutyczne, tym samym zmieniając świat na lepsze. W jaki sposób? Jakie są to gry? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Jakub Kukla

Goście: Agnieszka Mulak (pisarka i scenarzystka) oraz Jakub Zgierski (FINA)

Data emisji: 15.01.2019

Godzina emisji: 17.30

mko/bch

Czytaj także

Games for Impact. Gry, które mogą zmieniać świat

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 09:00
- Gry to nie tylko rozrywka. Wybraliśmy 30 starannie wyselekcjonowanych tytułów, które angażują graczy w dyskusje o ekonomii, polityce czy zdrowiu psychicznym, a także wspomagają edukację i terapię – mówił w Dwójce Jakub Zgierski, koordynator festiwalu Games for Impact.
rozwiń zwiń