X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Gdy Szymanowski tu mieszkał, Atmę wypełniała muzyka"

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2017 15:35
- To miejsce słynęło z wieczorów muzycznych. Zawsze było tu pełno ludzi i tu właśnie skupiała się bohema artystyczna XX-lecia międzywojennego, której niejednokrotnie Karol Szymanowski prezentował swoje kompozycje – podkreśliła Agnieszka Gąsienica-Giewont, opowiadając o zakopiańskiej willi, w której w latach 1930-35 mieszkał polski kompozytor
Audio
  • Agnieszka Gąsienica-Giewont mówi o pobycie Karola Szymanowskiego w willi Atma (Kwadrans bez muzyki/Dwójka)
Willa Atma
Willa AtmaFoto: marekusz / Shutterstock.com

Willa Atma to jednak niejedyna inspiracja Karola Szymanowskiego w Zakopanem. Kompozytor lubił też chodzić na chrzciny i wesela, a raz miał nawet okazję być drużbą na jednym weselu.

- To że kompozytor tak chętnie chodził na wódkę z góralami, to nie było bez kozery. Szymanowski przesiąkał muzyką góralską i słuchał jej z niesamowitym pietyzmem i entuzjazmem. To był właśnie okres, w których tworzył balet "Harnasie" - powiedział Piotr Perkowski.

W nagraniu audycji dowiemy się również, jacy inny słynni artyści mieszkali w willi Atma, a także będziemy mogli odbyć spacer po pensjonacie, gdzie mieści się Muzeum Karola Szymanowskiego.

***

Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki

Przygotowała: Anna Skulska

Gość: Agnieszka Gąsienica-Giewont (dyrektor Muzeum Karola Szymanowskiego w Willi Atma)

Nagrania archiwalne: Piotr Perkowski (kompozytor), Leonia Gradstein (pisarka)

Data emisji: 28.06.2017

Godzina emisji: 15.00

mz/jp

mc/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Filharmonicy Wiedeńscy najlepsi w wykonaniu Symfonii Szymanowskiego

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2017 12:00
Płytowy Trybunał Dwójki wybrał najlepsze nagranie utworu dedykowanego matce kompozytora - Annie z Taubów Szymanowskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Harnasie" i zakopiańskie wesela. Jak pracował Szymanowski?

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2017 12:15
- Balet ten Szymanowski pisał w Zakopanem. Pamiętam, że po całym dniu pracy często szedł na wesele góralskie. To było dla niego tak inspirujące przeżycie, że potem pracował nad utworem nieprzerwanie przez kilka dni – o twórczości słynnego polskiego kompozytora mówił w archiwalnym reportażu Piotr Perkowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Upajający aromat nocy w III Symfonii Szymanowskiego

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2017 12:23
- Są tu kulminacje rozpalone do białości, które sąsiadują z ustępami niebywałymi, trwającymi w hipnotycznym bezruchu. To była absolutna nowość w muzyce - analizowała arcydzieło Karola Szymanowskiego Teresa Chylińska.
rozwiń zwiń