X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Ewa Błaszczyk: Oriana Fallaci zrobiła ołtarzyk z życia

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2018 08:00
Znakomita aktorka opowiadała w Dwójce o roli w monodramie "Oriana Fallaci. Chwila, w której umarłam". Przedstawienie można oglądać w warszawskim Teatrze Studio.
Audio
  • Ewa Błaszczyk: Oriana Fallaci zrobiła ołtarzyk z życia

Ewa Błaszczyk wciela się w sztuce w postać włoskiej dziennikarki. - Monodram powstał z fragmentów jej tekstów skomponowanych przez Remigiusza Grzelę. Nie operujemy w nim wizerunkiem Fallaci, tylko prawdziwymi zdarzeniami z jej życia - opowiadała aktorka w "Poranku Dwójki".

Podczas pracy nad tekstem ważnym momentem było przeglądanie albumu ze zdjęciami Fallaci. - Na zdjęciach zobaczyłam, że ona zrobiła sobie ołtarzyk z własnego życia, który składał się z bucika dla nienarodzonego dziecka, trzech kul, które z niej wyjęto w Meksyku, ale też fotografii matki, jak robi na drutach. To były dla niej istotne rzeczy i Remek zawarł je w sztuce.

"Oriana Fallaci. Chwila, w której umarłam" to dopiero drugi monodram w karierze Ewy Błaszczyk. Aktorka wyjaśniła, dlaczego nie lubi tej formy teatralnej, ale też wspominała, że za pierwszym razem musiała zagrać monodram ze względów życiowych, a w przypadku tekstu o Fallaci zdecydowała fascynacja życiem i postawą Włoszki.

W audycji rozmawialiśmy także o planach utworzenia kliniki Budzik dla dorosłych osób będących w stanie śpiączki.

***

Rozmawiał: Paweł Siwek

Gość: Ewa Błaszczyk (aktorka)

Data emisji: 2.01.2018

Godzina emisji: 8.10

Rozmowę wyemitowano w audycji "Poranek Dwójki".

bch/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dokąd idą dzieła sztuki "po śmierci"?

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2016 09:00
Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Elka Krajewska, szefowa nowojorskiego Salvage Art Institute, czyli Instytutu Sztuki Ocalonej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Antonina Hoffmann. Matka wszystkich polskich aktorów

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2017 09:00
W "Poranku Dwójki" rozmawialiśmy o wystawie "Kobiece spojrzenie. O aktorstwie Antoniny Hoffmann", którą od 29 czerwca będzie można oglądać w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wujek 81. Czarna ballada" - pacyfikacja oczami 13-latków

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2017 11:11
- Nie chcieliśmy, żeby była to nadęta i napuszona akademia ku czci, bo tego sami górnicy by nie znieśli - o spektaklu przedstawiającym historię masakry w kopalni Wujek opowiadał w Dwójce autor oprawy muzycznej Hadrian Filip Tabęcki.
rozwiń zwiń