Studio Eksperymentalne PR na wystawie w Karlsruhe

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2018 08:00
- Pokazujemy ogromny dorobek Studia, ale też cały konglomerat eksperymentalnego myślenia o dźwięku, które ukształtowało dwa pokolenia Polaków - o wystawie "Through the Soundproof Curtain. The Polish Radio Experimental Studio" w ZKM Center for Art and Media w niemieckim Karlsruhe mówił w Dwójce Łukasz Strusiński.
Audio
  • Łukasz Strusiński o wystawie "Through the Soundproof Curtain. The Polish Radio Experimental Studio" w Karlsruhe (Poranek Dwójki)

shutterstock konsola 1200.jpg
Bohdan Mazurek. Sekrety eksperymentatora

700 m2, blisko 200 obiektów, wśród których znajdą się wysmakowane graficznie partytury, wybór filmów awangardowych i popularnych, nagrania efektów dźwiękowych, narzędzia codziennej pracy inżynierów dźwięku, a także dokumentacja projektu wnętrza Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, czyli tzw. "Czarnego pokoju" stworzonego przez legendarnych architektów Oskara i Zofię Hansenów - wszystko to złoży się na otwieraną 13 lipca w ZKM Center for Art and Media w Karlsruhe wystawę "Through the Soundproof Curtain. The Polish Radio Experimental Studio" organizowaną przez ZKM i Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Muzeum Sztuki w Łodzi.

O symbolicznym znaczeniu tytułu wystawy, ale też pionierskich dokonaniach Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia opowiadał w "Poranku Dwójki" Łukasz Strusiński z Instytutu Adama Mickiewicza.

Wystawa w Karlsruhe odbywa się w ramach programu Polska 100, związanego z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

rudnik 1200.jpg
"Taśmociął" – opowieść o Eugeniuszu Rudniku

***

Prowadzi: Paweł Siwek

Gość: Łukasz Strusiński z Instytutu Adama Mickiewicza

Data emisji: 11.07.2018

Godzina emisji: 8.10

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

bch

Czytaj także

"Gest twórcy analogowego ma w sobie coś z ostateczności"

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2017 14:23
- Nagrywając w cyfrze zawsze można cofnąć ruch. Gdy nagrywaliśmy na taśmę, czuło się większą odpowiedzialność, kompozytorzy przychodzili lepiej przygotowani - o atmosferze pracy w legendarnym Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia opowiadała Barbara Okoń-Makowska, jego wieloletnia reżyserka dźwięku.
rozwiń zwiń